رئیسی: سفرهای نوروزی با تزریق ۲ دز واکسن امکان‌پذیر شد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
رئیس‌جمهور ایران با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی درباره تدابیر در نظر گرفته شده در ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در وهله اول بر لزوم فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به تزریق ۳ دز واکسن کرونا تاکید دارد، اما تزریق ۲ دز واکسن مبنای سفرها قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران صبح شنبه در جلسه "ستاد ملی مقابله با کرونا" با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کادر درمان کشور که با تلاش‌های شبانه‌روزی خود موفق به مهار موج ششم کرونا شدند، گفت: اگر چه توانستیم بر موج ششم کرونا نیز غلبه کنیم، اما ضرورت دارد اجرای مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در آستانه نوروز و عید نیمه شعبان با جدیت دنبال شود.
رئیس جمهور ایران تاکید کرد: در ایام پیش‌رو و از جمله در عید نیمه شعبان تولیت‌های آستان‌های مقدسه و اماکن زیارتی به ویژه حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد جمکران پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم را برای روز میلاد امام عصر (عج) داشته باشند تا هم مردم از فیض حضور در اماکن متبرک بهره‌مند شوند و هم زمینه شیوع بیماری کرونا فراهم نشود.
رئیسی با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی درباره تدابیر در نظر گرفته شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای پیشگیری از شیوع بیماری و سفرهای ایمن اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا در وهله اول بر لزوم فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به تزریق ۳ دز واکسن کرونا تاکید دارد، اما از آنجا که بخش قابل توجهی از مردم هنوز دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، لذا ستاد تزریق ۲ دز واکسن را مبنا و مجوز انجام سفرهای نوروزی قرار می‌دهد.
الزامات سفر در شرایط پاندمی کرونا از دیدگاه وزارت بهداشت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
الزامات سفر در شرایط پاندمی کرونا از دیدگاه وزارت بهداشت ایران
رئیس جمهور ایران همچنین درباره سفرهای خارجی با اشاره به برخی گزارش‌ها درباره صدور گواهی‌های جعلی از سوی برخی مراکز در کشورهای عراق و ترکیه اظهار داشت: حتما بر صدور گواهی‌های عدم ابتلای افرادی که قصد ورود به کشور را دارند نظارت دقیق و جدی شود و اگر نسبت به گواهی تست‌های انجام شده در خارج از کشور تردید وجود دارد، حتما در داخل کشور از افراد مشکوک مجددا تست گرفته شود.
وی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران مقابله با کرونا در سراسر این کشور تصریح کرد: لازم است فراتر از همه قدردانی‌ها، از متخصصان و کارشناسانی تشکر کنیم که به مدد تلاش‌ها و زحمات آنان امروز کشور از ۶ نوع واکسن بومی کرونا برخوردار شده است.
رئیس جمهور ایران با اشاره به ایجاد ظرفیت صادرات واکسن در کشور خاطرنشان کرد: توانمندی به دست آمده در حوزه تولید واکسن سرمایه‌ای گرانبها برای کشور در مقابله با بحران‌های احتمالی در آینده است.
رئیسی با بیان اینکه تعطیلی حدوداً ۲ ساله نظام آموزشی کشور باعث افت علمی و تحصیلی جدی شده است، گفت: گزارش‌های نگران کننده‌ای از نتایج پایش‌های علمی به دست آمده و ضرورت دارد وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر برگزاری کلاس‌های درس و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری تاکید داشته باشند.
رئیس جمهور ایران با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی ضرورت برگزاری کلاس‌ها و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها به شکل حضوری در شرایط غیراضطرار کرونایی افزود: برابر این مصوبه طفره رفتن از برگزاری حضوری کلاس‌های درس و امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان تخلف محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند و هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند و نباید نسبت به کیفیت تربیت نسل آینده‌ساز خود بی‌تفاوت باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала