اختلال اضطراب اجتماعی چیست؟ +عکس، ویدئو

© Flickr / Truthout.orgCombat stress
Combat stress - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
اضطراب اجتماعی، نوعی اختلال اضطراب است که فرد مبتلا به آن در موقعیت‌های مختلف روزمره و در اجتماع دچار اضطراب شدید می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، به دنبال همه‌‌گیری کروناویروس و قرنطینه‌ی خانگی بسیاری از مردم در سراسر دنیا پس از مدت‌ها که به اجتماع وارد می‌شوند دچار اضطراب اجتماعی می‌شوند و ناآگاه این اختلال در آنها به قدری شدید می‌شود که روی ارتباطات و بسیاری از مسائلی که درگیر آن هستند تاثیر منفی می‌گذارد.
اختلال اضطراب اجتماعی ممکن است همراه با افسردگی یا سایر اختلالات اضطراب نظیر "اختلال هراس" یا "اختلال وسواس فکری-عملی" باشد، ضمن اینکه در زنان دو برابر مردان رخ می‌دهد و این اختلال معمولا از کودکی یا اوایل نوجوانی شروع می‌شود و به ندرت پیش می‌آید که در سن‌های بالاتر خود را به وضوح نشان می‌دهد.
این اختلال ممکن است تنها زمانی ‌که فرد در کنار دیگران است دچار علائم اضطراب اجتماعی شود که علائم فیزیکی آن معمولا همراه با استرس شدید ناشی از اختلال اضطراب اجتماعی است و شامل سرخ شدن، تعریق، لرزش، حالت تهوع و اختلال در گفتار می‌باشد و اگر درمان اضطراب اجتماعی انجام نشود، پیامدهای جدی به دنبال دارد.
درمان اضطراب اجتماعی با بررسی‌های دقیق و واقعی از میزان ترس‌ها، تشخیص شدت و سطح اختلال رفتاری و روانی و با توجه به وسعت تحریکات اجتماعی قابل انجام و شدنی است. این اختلال باید به درستی از کمرویی، خجالت و افسردگی تشخیص داده شود. این اختلال توانایی‌های فرد را به کلی تحت تأثیر می‌گذارد و کیفیت زندگی او را به شدت پایین خواهد آورد بنابراین، باید به درستی تشخیص داده شود و درمان گردد.
هرچند این اختلال ممکن است فقط شامل یک موقعیت اجتماعی خاص مانند گفتگو در جمع یا از نوع فراگیر باشد اما به هرحال در هر دو مورد قوی، پایدار و آسیب رسان است و باید درمان گردد. چیزی که در درمان اضطراب اجتماعی بسیار مهم است، مراجعه‌ی به موقع به درمانگر است زیرا به تعویق افتادن درمان، علایم را تقویت می‌کند و درمان را مشکل‌تر می نماید.
برای درمان اضطراب اجتماعی راه‌های زیادی وجود دارد که مشاور و متخصص با توجه به شرایط بیمار و شدت اختلال از آنها بهره می برد: درمان‌های دارویی مانند: مهارکننده های مونوآمینواکسیداز، بنزودیازپینها و... . روان درمانی: روش‌های رفتاری_شناختی، درمان مواجهه‌ای، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد... .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала