یکصد میلیارد دلاری شدن تجارت ایران

© Photo / Tabnakگمرک آذربایجان
گمرک آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اعلام داشت که در سال جاری می‌توان انتظار داشت که میزان تجارت ایران به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در یک نشست خبری بیان داشت: بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده تا پایان بهمن ماه، میزان وزنی تجارت ایران به حدود ۱۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده و از نظر ارزشی نیز تجارت حدود ۹۰ میلیارد دلار بوده است. به این ترتیب از نظر وزنی تجارت ایران افزایشی ۱۲ درصدی را به ثبت رسانده است.
بندر شهید باهنر بندرعباس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
حجم فعلی تجارت خارجی ایران اعلام شد
لاهوتی تصریح کرد: صادرات ایران رشدی ۴۰ درصدی داشته است و در ۱۱ ماهه سال جاری، میزان صادرات ایران به بیش از ۱۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تن رسیده و از نظر ارزشی نیز از مرز ۴۳.۵ میلیارد دلار عبور کرده است. به این ترتیب از نظر وزنی صادرات ایران ۱۰ درصد و از نظر ارزشی ۴۰ درصد افزایش یافته است.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: در ۱۱ ماهه امسال، میزان واردات از ۳۶ میلیون تن گذشته و ارزش آن نیز بیش از ۴۶ میلیارد دلار شده است. به این ترتیب واردات ایران از نظر وزنی ۱۹ درصدی و از نظر ارزشی ۳۶ درصدی افزایش یافته است. البته بخشی از این افزایش تحت تاثیر افزایش قیمت کالا پس از شیوع کرونا نهایی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала