کارشناس: آمریکا اوکراین را به یک "میدان آزمایش بزرگ" برای ساخت سلاح های بیولوژیکی تبدیل کرد

© Sputnik / Russian Defence Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ایالات متحده آمریکا هشت آزمایشگاه با عفونت های خطرناک ایجاد کرد
ایالات متحده آمریکا هشت آزمایشگاه با عفونت های خطرناک ایجاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
ایگور نیکولین ، کارشناس میکروبیولوژیست و عضو سابق کمیسیون تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی سازمان ملل اعلام کرد آمریکا اوکراین را به یک میدان بزرگ واقعی برای آزمایش ابزارها و روش های انجام جنگ بیولوژیکی تبدیل و در نتیجه کنوانسیون منع توسعه، تولید و ذخیره سلاح های بیولوژیکی و سمی را نقض کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، نیکولین تأکید کرد: "اوکراین در واقع به یک برای توسعه فناوری‌های مرتبط با سلاح‌های بیولوژیکی تبدیل شده بود".
به گفته وی، ایالات متحده آخرین فناوری‌های سلاح‌های بیولوژیکی خود را در آنجا بر روی حامل های ژنتیک بسیار متفاوت از جمله انسان‌ها، حیوانات و گیاهان آزمایش می کرد و در نتیجه، شیوع بیماری‌ها و حتی لپیدمی ها از سال 2014 در اوکراین بیداد کرد.
این متخصص گفت: طاعون پنومونی، سیاه زخم و انواع بیماری های عجیب و غریب مانند تب کیو ظاهر شد و " این نشان می دهد که ایالات متحده و اوکراین کنوانسیون منع سلاح های بیولوژیکی و سمی را در مقیاس کامل نقض می کنند. آنها انواع جدیدی از سلاح ها را توسعه دادند، آنها را تولید و انباشت نموده و هر سه دستور تشکیل دهنده این کنوانسیون را نقض کردند.
آزمایش در آزمایشگاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
نقش آزمایشگاه‌های آمریکا در اوکراین چیست؟
در حال حاضر واضح است که صدها لیتر مایع کشت در اوکراین برای رشد پاتوژن های خطرناک تهیه شده است. این منبع افزود: واضح است که این یک آزمایشگاه نیست، بلکه یک تولید صنعتی واقعی است.
وزارت دفاع فدراسیون روسیه قبلاً گزارشیرا ارائه کرده بود که از آن نتیجه می شود که ایالات متحده بیش از 200 میلیون دلار برای بهره برداری از آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین هزینه کرده که در برنامه بیولوژیکی نظامی آمریکا شرکت داشته و از جمله با پاتوژن های طاعون و سیاه زخم سر وکار داشتند.
ژنرال ایگور کریلوف، فرمانده نیروهای دفاع رایوآکتیوی ، شیمیایی و بیولوژیکی ارتش روسیه اعلام کرد شبکه ای از بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی در خاک اوکراین تشکیل شده بود که در راستای منافع پنتاگون کار می کردند. او گفت که همه این آزمایشگاه ها برای ادامه برنامه بیولوژیکی نظامی آمریکا پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه از اوکراین خارج شده است.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که فدراسیون روسیه در ارتباط با واقعیات مربوط به فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در اوکراین، راه‌اندازی مکانیزم مشاوره در چارچوب کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی را مستثنی نمی‌کند.
ژائو لیزقیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در مورد اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی تحت حمایت ایالات متحده در اوکراین، از ایالات متحده خواست تا درباره فعالیت‌های نظامی‌بیولوژیکی خود را در داخل و خارج از این کشور توضیح دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала