گزارش و تحلیل

عواقب آتی تحریم های اعمال شده بر علیه روسیه از سوی غرب

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پعواقب آتی تحریم های اعمال شده بر علیه روسیه از سوی غرب
پعواقب آتی تحریم های اعمال شده بر علیه روسیه از سوی غرب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
همه کارشناسان و محافل دیپلماتیک متفق القول هستند دیر یا زود عملیات ویژه روسیه در اوکراین با رسیدن به اهداف خود پایان خواهد یافت، اما عواقب رفتارهای جنون آمیز کشورهای غربی در اعمال تحریم های عجیب و غریب بر علیه روسیه سالهای سال اقتصاد این کشورها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
دیپلمات های اتحادیه اروپا متفقا باور دارند که زلنسکی کاره نیست و در حدی نیست که بتواند با آقای پوتین پای میز مذاکره و گفتگو بنشیند مگر اینکه بخواهد برود و تسلیم شود و قطعا در چنین شرایطی آمریکایی ها وی را ترور خواهند کرد و ترور را گردن روسیه خواهند انداخت.
این محافل دیپلماتیک باور دارند امروزه دیگر زلنسکی زندانی آمریکایی ها است و حتی محافظان اوکراینی وی با محافظان آمریکایی جابه جا شده اند و وی بدون اجازه محافظان آمریکایی اش حتی اجازه نفس کشیدن ندارد و گوشی تلفن وی در اختیار این محافظان است که هر وقت صلاح بدانند به وی اجازه تماس گرفتن و یا حتی پاسخ دادن می دهند.
آنها باور دارند در نهایت تلاش مقامات برخی کشورها مخصوصا کشورهای اروپایی به نتیجه خواهد رسید و روسیه و اتحادیه اروپا و احتمالا آمریکا پای میز مذاکره و گفتگو خواهند نشست تا به توافقاتی که منافع طرفین را تامین می کند برسند وزلنسکی مجبور خواهد بود به توافق بزرگان تمکین کند.
به نظر این محافل دیپلماتیک آمریکایی ها تلاش دارند تا قبل از ورود به این مذاکرات بتوانند برگه های قویتری جمع کنند چون فعلا برگه های مذاکره شان با روس ها ضعیف است و این اروپایی ها هستند که تاوان این کشمکش میان روسیه و آمریکا را مجبور هستند بدهند چرا که چندین ملیون پناهنده اوکراینی وارد اتحادیه اروپا شده اند و بعید به نظر می رسد دیگر اینها به اوکراین برگردند.
پاسخ بروکسل به تحریم های جدید واشنگتن علیه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
چین هدف "خودخواهانه" تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را فاش کرد
این دیپلمات ها باور دارند که سالها بود اتحادیه اروپا تلاش داشت که از مهاجرت شهروندان اروپای شرقی به سمت اروپای غربی ممانعت به عمل آورد و یکی از دلایلی که پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا به تعویق افتاده بود این بود که کشورهای اتحادیه اروپا تجربه بدی را با مهاجرت جمعی شهروندان دیگر کشورهای بلوک شرق که عضو اتحادیه شدند داشتند ودارند.
آنها باور دارد علیرغم اینکه انگلیس امروزه آتش بیار این معرکه است ولی انگلیس ها با سرقت (مصادره) اموال روسیه و روس تبارها از یک سو و ممانعت از ورود مهاجرین اوکراینی به انگلیس تلاش دارند بیشترین سود و کمترین آسیب را از جریان کشمکش ناتو با روسیه ببینند.
همه متفق القول هستند بدیهی می باشد پس از پایان این کشمکش جهان دیگر مانند سابق نخواهد بود چرا که رفتارهای جنون آمیز برخی کشورهای غربی در چنگ اندازی بر اموال روسیه و روس ها منجر به آن خواهد شد که امنیت سرمایه گذاری در کشورهای غربی به خطر بیافتد و از همین الآن بسیاری از سرمایه گذاران از جمله عرب های حوزه خلیج فارس به دنبال آن هستند که سرمایه های خود را از کشورهای غربی خارج کنند و به جای امنی منتقل کنند.
در حالی که انگلیس برای دهه ها مقصد بسیاری از سرمایه گذارهای جویای زندگی لوکس به حساب می آمد امروزه همه این سرمایه گذاران به امنیت سرمایه گذاری های خود می اندیشند و به زودی شروع خواهند کرد سرمایه های خود را از انگلیس و آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی که امنیت سرمایه گذاری دیگر در آنها وجود ندارد خارج کنند و تاثیر خروج این سرمایه ها در طولانی مدت به ضرر کشورهای غربی خواهد بود.
همچنین در این جریان بسیاری از تشکل های بین المللی از سیاسی گرفته تا اقتصادی تا مالی تا رسانه ای تا ورزشی تا هنری تا علمی تا ... زیر سوال رفته اند و بسیاری از کشورهای جهان امروزه به فکر افتاده اند اگر اینها با روسیه و روس ها چنین کرده اند در آینده در صورتی که اتفاقی برای اینها رخ دهد چه خواهند کرد و به همین دلیل امروزه بحث تشکیل تشکل های بین المللی خارج از سیطره کشورهای غربی به شدت مد نظر کشورهای جهان است، امری که سالها است کشورهایی مانند ایران دنبال قانع کردن کشورهای دیگر به ضرورت ایجاد آن بودند ولی بسیاری باور نداشتند که چنین اتفاقی ممکن است برای آنها رخ دهد.
امروزه بحث راه اندازی سیستم مالی جدا از سیستم مالی سویفت که به ابزاری سیاسی برای اعمال سیاست های غرب تبدیل شده با جدیت مد نظر بسیاری از کشورها است و قطعا به زودی شاهد آن خواهیم بود که یک سیستم جهانی تبادلات مالی راه اندازی شود که خارج از سیطره ایالات متحده آمریکا باشد امری که در نهایت موجب آن خواهد شد که اقتصاد مالی آمریکا و غرب دچار مشکلات فراوان گردند.
مضاف بر اینها امروزه حتی ضرورت ایجاد شبکه جهانی اینترنت و رسانه های جمعی و اجتماعی خارج از سیطره غرب توسط بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته و اگر تا چند صباح پیش برخی به این ماجرا به صورت تفننی و برای اینکه مثلا بگویند که آنها هم شبکه های داخلی دارند نگاه می کردند امروزه به آن به عنوان یک ضرورت نگاه می کنند و قطعا ماجرای راه اندازی شبکه های ملی کشورها و اتصال آنها به یکدیگر جدا از ارتباط آنها به اینترنت جهانی که امروزه تحت کنترل غرب است با جدیت پیگیری خواهد شد به گونه ای که در آینده اگر غربی ها تصمیم بگیرند که کشور یا کشورهایی را با سانسور مواجه کنند فقط کشورهای خودشان مورد سانسور قرار گیرند و دیگران به دلیل وجود رابطه شبکه ای با یکدیگر در ارتباط باقی بمانند.
یادداشت وزارت امور خارجه ترکیه به سفیر روسیه در خصوص حملات هوایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
ترکیه نمی‌خواهد جزئی از تحریم‌ها علیه روسیه باشد
مضاف بر همه اینها نباید تعجب کنید که در آینده مجامع ورزشی جهانی نیز به مجامع تحت سیطره غرب و مجامع خارج از سیطره غرب تبدیل شوند و سرمایه گذاری روی تیم های ورزشی وابسته به کشورهای غربی کاهش یابد و بسیاری از سرمایه گذاران به سمت خرید تیم های ورزشی کشورهای غیر غربی و یا حمایت از ورزشکاران غیر غربی روی بیاورند.
بسیاری از دیپلمات ها باور دارند ادامه روند صعودی قیمت های سوخت و انرژی و... دیر یا زود دامن سیاست مداران کشورهای غربی را خواهد گرفت و در برخی کشورها مانند آلمان علیرغم اینکه انتخابات برگزار شده و صدر اعظم با رای شکننده ای به قدرت رسیده اما اعتراضات خیابانی می تواند همه چیز را به هم بزند و در برخی کشورهای غربی دیگر که با انتخابات مواجه می باشند بسیاری از رهبران این کشورها ممکن است با شکست مواجه شوند.
در کشورهایی مانند انگلیس و کانادا و استرالیا و فرانسه و... رهبران جایگاه خود را ممکن است از دست بدهند و در کشورهایی مانند ایالات متحده که با انتخابات میان دوره ای مجالس مواجه است قطعا مخالفان دولت به قدرت خواهند گرفت و دولت موجود تا پایان دوره خود در ضعیف ترین حالت خود خواهد ماند.
البته حتی برخی باور دارند ماجرا می تواند بسیار فراتر از جریان تغییرات سیاسی برود و حتی ممکن است آشوب های خیابانی راه بیافتد چرا که بحث افزایش قیمت سوخت تنها اتفاقی نیست که رخ داده بلکه حتی افزایش قیمت محصولات دیگر که از سمت روسیه و اوکراین به دیگر کشورها صادر می شود هم هست.
این در حالی است که فعلا فقط فضای روانی روی بازار تاثیر گذاشته و فعلا مثلا روسیه صادرات سوخت خود را کاهش نداده و در حال تامین گاز و نفت برای خریداران است و اگر به یکباره صادرات انرژی روسیه به سمت کشورهای غربی متوقف شود قطعا همه این کشورها با انفجار خیابان ها مواجه خواهند شد و فضاسازی رسانه ای که امروزه توسط غربی ها بر علیه روسیه راه افتاده بر علیه آنها معکوس خواهد شد و بسیاری از مردم کشورهای غربی به فکر خواهند افتاد که چرا باید هزینه ماجراجویی های سیاست مداران بی لیاقت ناتو را بدهند و یا اینکه چه منافعی در حمایت از زلنسکی وتیم او در اوکراین و یا گسترش ناتو به شرق دارند؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала