سرعت اینترنت همراه در ایران به ۲۵.۱۸ مگابیت رسید

© AP Photo / Kelvin Chanاینترنت همراه
اینترنت همراه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
کارشناس: در این مدت سرعت ۲۵.۱۸ مگابیت بر ثانیه را در اینترنت سیار تجربه کرده‌ایم که فاصله زیادی با میانگین جهانی (۲۹.۶) ندارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای افزودن به ظرفیت پهنای باند نداریم، اظهار داشت که سرعت و کیفیت اینترنت در ۶ ماه گذشته روند صعودی را طی کرده است. در این مدت سرعت ۲۵.۱۸ مگابیت بر ثانیه را در اینترنت سیار تجربه کرده‌ایم که فاصله زیادی با میانگین جهانی (۲۹.۶) ندارد.
وی در ادامه افزود: "کندی اینترنت از آن دست مسائلی است که معمولا کاربران فضای مجازی از آن گلایه دارند. طی ۶ ماه گذشته و با توجه به مباحثی که در زمینه کندی شبکه مطرح بود، وزارت ارتباطات برای رفع کندی که در شبکه اینترنت ثابت وجود دارد، برنامه‌هایی را به مرحله اجرا درآورده تا مقداری از این مشکل را رفع کند.
مشکلاتی که در شبکه اینترنت ثابت داریم، به ۶ ماه و یک سال گذشته برنمی‌گردد، توسعه اینترنت ثابت، سال‌هاست عقب افتاده و فرسودگی شبکه انتقال مخابرات باعث شده، دسترسی به شبکه اینترنت با سرعت بالا، کیفیت مناسب و امن کمی طولانی شود
داروخانه در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2022
تأثیر کاهش سرعت اینترنت در ایران و سرگردانی بیماران
سایت آنلاین اسپید تست، کشورها را از نظر سرعت اینترنت رتبه‌بندی کرده است. شهریور امسال که من وزارت ارتباطات را تحویل گرفتم، سرعت اینترنت سیار ایران، ۲۱.۸ مگابیت بر ثانیه بود و در این ماه به سرعت ۲۳.۱ مگابیت بر ثانیه رسیده است که روند صعودی را نشان می دهد.
البته این سرعت با سرعتی که شایسته مردم ایران است، فاصله بسیار زیادی دارد. اکنون میانگین سرعت اینترنت ثابت در دنیا ۶۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت ایران ۱۰.۳۹ است که تقریبا یک دهم میانگین جهانی است. این عدد و رتبه شایسته مردم ایران نیست. گلوگاه تمام مشکلات در شبکه اینترنت ثابت، توسعه نامتوازن ارتباطات ثابت و سیار در کشور است.
یکی از گام‌های میان‌مدتی که برداشتیم، بهره‌برداری از باند فرکانسی ۲۳۰۰ بود. به واسطه این فرکانس، اپراتورها می‌توانند در مناطقی که مشتری بیشتری دارند و تقاضا بیشتر است، سایت‌های BTS خود را احداث و به روزرسانی می‌کنند.
برخی از اپراتورها برای نصب سایت‌های خود مشکل دارند به این دلیل که مردم احساس می‌کنند این سایت‌ها برای سلامتی آن‌ها مشکل ایجاد می‌کند. در حالی که اینطور نیست، همکاران من در سازمان تنظیم مقررات و انرژی اتمی به عنوان متولیان این بخش، دائم تشعشعات ناشی از سایت‌های تلفن همراه را اندازه‌گیری می‌کنند و در تمام جغرافیای جمهوری اسلامی ایران، تششعات BTS از میزان مجاز که اتحادیه بین‌المللی مخابرات اعلام کرده، به مراتب پایین‌تر است و مردم باید خیال‌شان از این بابت راحت باشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала