بخش خبری ۲۲:۳۰ شبکه دو تلویزیون ایران پس از دو دهه حذف شد +عکس

© Photo / TASNIM NEWS AGENCY / MOSTAFA TEHRANIکازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران
کازوتوشی آیکاوا سفیر ژاپن در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
"گفتگوی ویژه خبری" از شبکه دوم سیما که در بخش خبری ۲۲:۳۰ پخش می‌شد پس از ادغام با "تیتر امشب" به شبکه خبر منتقل شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ایرانا، حذف بخش خبری "۲۲:۳۰" شبکه دو سیما و پخش بخش‌های خبری ساعت ۸، ۱۴ و ۲۱ به صورت همزمان از شبکه‌های یک و خبر از اصلی‌ترین تحولات چند روز اخیر حوزه اطلاع رسانی صداو سیمای ایران است. این اقدام از روز یکشنبه ۱۵ اسفند ماه عملی شد و ۳ بخش خبری "صبحگاهی، نیمروزی و شبانگاهی" شبکه یک سیما همزمان روی آنتن شبکه خبر هم رفت.
علاوه بر این تغییرات، بخش خبری "۲۲:۳۰" شبکه دو سیما که حدود ۲ دهه فعالیت داشت از باکس پخش این شبکه حذف شد و این موضوع در یک زیرنویس اطلاع‌رسانی شد. از طرفی بخشی در شبکه خبر تحت عنوان "گفتگوی ویژه خبری" به پخش رسید که مجری آن المیرا شریفی مقدم است که پیش از این بخش خبری همین شبکه با عنوان "تیتر امشب" را اجرا می‌کرد و حالا این دو بخش خبری شبکه دو سیما و شبکه خبر با هم ادغام شده‌اند.
حسن عابدینی سرپرست خبرگزاری صداوسیما درباره تغییرات و ادغام‌های بخش‌های خبری تلویزیون در روزهای اخیر توضیحاتی ارائه و توضیح داد: "در حال حاضر دو بخش خبری این تغییرات را تجربه می‌کند. اخبار ساعت ۱۴ تا ۱۵ در شبکه یک و شبکه خبر همزمان روی آنتن می‌رود و میز اقتصاد که ساعت ۱۴:۴۵ شروع می‌شود از این پس در شبکه خبر ادامه می‌یابد. جدا از آن، شبکه خبر به عنوان شبکه اصلی پخش خبر خواهد بود و به کار خود ادامه می‌دهد و بخش‌های خبری شبکه‌های سیما که با یکدیگر تلاقی دارند هم‌افزایی می‌شوند. برخی می‌گفتند شبکه خبر ادغام می‌شود اما ما شاهد تقویت شبکه خبر خواهیم بود."
کاربران زیادی عنوان می‌کنند به علت اینکه بیشتر خبرهای منفی را می‌شنود و روی روحیه‌ی آنان تاثیر بدی گذاشته است کمتر اخبار را دنبال می‌کنند و در واکنش به انتقال بخش خبری "۲۲:۳۰" شبکه دو سیما به شبکه‌ی خبر واکنش خاصی نشان نمی‌دهند.
کاربرانی اما عنوان می‌کنند اینکه غالب بخش‌های خبری در یک شبکه پخش شود بهتر است و این شبکه بدون شک مخاطبان خود را خواهد داشت. کاربرانی نیز با کنایه به اینکه دیگر بخش خبری "۲۲:۳۰" و "۱۹" شبکه دو سیما با برنامه‌های سایر شبکه‌ها تلاقی پیدا نمی‌کنند عنوان می‌کنند می‌توان پس از این کنترل تلویزیون را در دست خود گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала