آمریکا به شهروندان خود اجازه می دهد به جمهوری های دونباس کمک بشردوستانه برسانند

CC BY 2.0 / Mike / United States Department of the Treasuryوزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری ایالات متحده، آمریکا به شهروندان خود اجازه می دهد تا به عنوان یک استثنا از تحریم ها، از جمهوری مردمی لوهانسک و دونتسک کمک بشردوستانه برسانند.
به گزارش اسپوتنیک، با توجه به اطلاعیه رسمی در وب سایت این وزارتخانه، صدور مجوز عمومی به آمریکایی ها اجازه می دهد تا از تلاش های بشردوستانه در جمهوری های دونباس، از جمله صادرات کالاهای کشاورزی و پزشکی، کار برای مقابله با شیوع کووید 19، فعالیت های رسمی سازمان های بین المللی انتقال پول شخصی، خدمات پستی و اینترنتی حمایت کنند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه 21 فوریه استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت و به دنبال آن ایالات متحده، اتحادیه اروپا و تعدادی از کشورهای دیگر اولین بسته محدودیت های جدید ضد روسیه را اعلام کردند.
اعتراف آمریکا به سپری شدن دوره برتری بر روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
آمریکا هیچ نشانه ای از استفاده احتمالی روسیه از سلاح شیمیایی در اوکراین را مشاهده نکرده است
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک نیز در حال پیشروی هستند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
جو بایدن، رهبر آمریکا گفته است که ایالات متحده قصد ندارد در اوکراین وارد درگیری مسلحانه با روسیه شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала