کاربران فیسبوک اجازه دارند به خشونت علیه شهروندان روسیه فرا بخوانند

© REUTERS / Dado RuvicFacebook
Facebook - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
اشتراک
شرکت متا پلتفرمس (فیسبوک سابق)، در شرایط وضعیت فعلی در اوکراین، به کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام در برخی کشورها اجازه می‌دهد تا خواستار خشونت علیه روس‌ها و ارتش روسیه و همچنین مرگ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس شوند.
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری رویترز، با استناد به اسناد داخلی شرکت متا پلتفرمس منتشر کرده است .
بنابراین صحبت از تغییر سیاست ممنوعیت سخنان مشوق نفرت پراکنی در شبکه های اجتماعی است.
به نوشته رویترز، مجوز موقت تحریک به خشونت برای کشورهایی مانند روسیه، اوکراین و لهستان و همچنین لتونی، لیتوانی، استونی، مجارستان، رومانی و اسلواکی اعمال می شود. ایمیل های مربوطه برای مدیران محتوا ارسال شده است.
روسیه دسترسی به فیسبوک را محدود می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2022
روسیه دسترسی به فیسبوک را محدود می‌کند
این خبرگزاری به نقل از یکی از نامه‌ها می‌گوید: "فراخوان های مرگ برای رهبران مجاز خواهند بود در صورتی که افراد دیگر را به عنوان هدف در نظر نگیرند، و مکان (سوژه) یا روش (قتل) را نشان ندهند".
بخشنامه ها همچنین خاطرنشان می کنند که اگر پیام صریحاً به درگیری در اوکراین اشاره کند، باید فراخوان خشونت علیه شهروندان روسیه مجاز باشد. در عین حال، فراخوان خشونت علیه سربازان روسیه در مورد اسیران جنگی صدق نمی کند.
اداره نظارت بر رسانه های روسیه (روس کوم نادزور) هفته گذشته اعلام کرد که در واکنش به محدود کردن دسترسی به رسانه های روسی، دسترسی به شبکه فیس بوک را مسدود کرده است. علاوه بر این، روز جمعه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که مجازات اداری را برای انتشار مطالب جعلی در مورد اقدامات نیروهای مسلح روسیه و درخواست تحریم‌ها علیه روسیه برقرار می‌کند. پس از آن، روز یکشنبه، شبکه اجتماعی چینی تیک تاک اعلام کرد که به دلیل این قانون، انتشار محتوای جدید در فدراسیون روسیه و پخش زنده (استریم) را متوقف می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала