بهترین نمک و جایگزین نمک یددار معمولی کدام است؟! +ویدئو، عکس

© Photo / Dubravko Sorićنمک
نمک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
اشتراک
انتخاب بهترین نمک رابطه‌ی مستقیمی با سلامت افراد دارد.
به گزارش اسپوتنیک، نمک از سودمندترین و پرکاربردترین محصول در سراسر جهان است و در دنیای آشپزی، حضورش ضروری است. اما باید توجه داشت که از میان نمک‌های موجود در بازار کدامیک سالم‌تر است. انتخاب یک نوع نمک، به عنوان بهترین و سالم ترین، کار دشواری است، زیرا هر کدام از نمک‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند با این وجود نمک‌های فاقد مواد افزودنی سالم‌تر از نمک‌های فرآوری شده هستند.
انواع نمک عبارتند از نمک طبیعی یا نمک سفره، نمک دریا، نمک دریایی مالدون، نمک دریایی دودی مالدون، نمک دریایی سلتیک، نمک هیمالیا، نمک کوشر، نمک معدنی، نمک آبی.
بر اساس برخی از ادعا‌ها گفته می‌شود که نمک هیمالیا به دلیل داشتن مقدار زیادی مواد معدنی ضروری از جمله کلسیم، پتاسیم و منیزیم از سلامت بالایی برخوردار است. با این حال، ممکن است سطح این مواد معدنی موجود در نمک به اندازه کافی نباشد و تأثیرات جدی بر سلامت بدن بگذارد. برخی از کارشناسان سلامت نمک دریا را تضمین می‌کنند. نمک دریایی طبیعی، دارای مواد معدنی ضروری است و می‌تواند به بازیابی یا حفظ سطح الکترولیت در بدن و جلوگیری از کمبود آب بدن کمک کند. اما بسیاری مخالف نمک دریایی هستند و معتقدند نمک معدنی بهترین نمک برای استفاده است.
کاربران عنوان می‌کنند هر یک از نمک‌های یاد شده در متن مزایا و مضراتی دارند و بهترین کار این است که افراد در خوردن هر نوع نمک که سدیم کلرید به عنوان عنصر اصلی آ" است زیاده‌روی نکن چراکه مصرف بیش از حد نمک خطرناک است و باعث ایجاد بیمارهای قلبی، عروقی، نارسایی کلیه، پوکی استخوان و ... می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала