سه گام موثر برای کاهش خطر سکته قلبی

© Depositphotos.com / liudmilachernetska@gmail.com روش موثر پیشگیری از بیماری های قلبی اعلام شد
روش موثر پیشگیری از بیماری های قلبی اعلام شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
اشتراک
نمایندگان سرویس بهداشت ملی بریتانیا می گویند که سه راه موثر برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سکته قلبی وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، متخصصان می گویند این راه ها ترک سیگار، اندازه گیری صحیح فشار خون و داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.
در مورد اندازه گیری فشار، کارشناسان بریتانیایی توصیه می کنند که در حین این کار آرام باشید و صحبت نکنید. اگر فشار خون بالا دارید، با ترک سیگار می توان آن را عادی کرد. مشخص است که هر سیگار به طور موقت فشار را افزایش می دهد، و در عین حال به دیواره رگ های خونی آسیب رسانده و خطر لخته شدن خون را افزایش می دهد.
علائمی که یک ماه پیش از سکته قلبی در بدن ظاهر می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
علائمی که یک ماه پیش از سکته قلبی در بدن ظاهر می شوند
سرویس بهداشت ملی بریتانیا تاکید می کند که برای جلوگیری از سکته قلبی باید سعی کرد رژیم غذایی مدیترانه ای را رعایت کرد. این بدان معنی است که شما باید بیشتر سبزیجات، میوه ها، ماهی خورده و گوشت کمتری مصرف کنید.
علاوه بر این، جایگزینی کره با روغن گیاهی (مثلاً روغن زیتون) توصیه می شود. همچنین، رژیم غذایی باید کم نمک باشد، زیرا نمک باعث افزایش فشار خون می شود.
یکی دیگر از راه های بهبود سلامتی این است که رژیم غذایی سرشار از فیبر و کم چربی داشته باشید. کارشناسان توصیه می کنند که کمتر الکل بنوشید، زیرا با سوء مصرف منظم نوشیدنی های قوی، فشار خون و سطح کلسترول فرد افزایش می یابد و همه اینها می تواند منجر به سکته قلبی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала