انتقادات به درج قیمت مصرف کننده در کنار قیمت تولید کننده بر روی کالاها +ویدئو، عکس

© AP Photo / Vahid SalemiAn Iranian woman looks at goods on the shelves in a supermarket in north Tehran, Iran, Wednesday, April 29, 2015
An Iranian woman looks at goods on the shelves in a supermarket in north Tehran, Iran, Wednesday, April 29, 2015 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
اشتراک
با اعلام درج قیمت مصرف کننده در کنار قیمت تولید کننده بر روی کالاها کاربران زیادی به این موضوع واکنش نشان دادند.
به گزارش اسپوتنیک، پس از آنکه درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده روی کالاها به تولیدکنندگان اعلام شد و تصمیم بر آن شد که در ایران برای کنترل قیمت‌‌ها و تنظیم قیمت کالا در این کشور، قیمت مصرف‌کننده در کنار قیمت تولیدکننده بر روی کالاها درج شود، شهروندان ایرانی واکنش‌های مختلفی به این موضوع نشان دادند چراکه بر این باورند این اقدام کمکی به بهبود قدرت خرید مردم نمی‌کند و گرانی‌ها همچنان پابرجا خواهند بود.
حسین زاده‌قشمی، رئیس مرکز ارتباطات وزارت صمت در روزهای گذشته در توئیتی نوشت: "از امروز (سه‌شنبه ۱۷ اسفند) باید در گروه کالاهای خوراکی پرمصرف، علاوه بر قیمت تولیدکننده، قیمت مصرف‌کننده نیز روی کالاها درج شود."
اما محمد دلاوری مجری سرشناس تلویزیون ایران علاوه بر اینکه این موضوع را در تلویزیون عنوان کرد و به نقد از این اقدام پرداخت، در توئیتی نیز به واکنش از این اقدام پرداخت: "قرار شد کنار قیمت تولیدکننده، قیمت مصرف‌کننده هم درج شود. بهتر نیست طرح‌های تخیلی دست کم یک‌بار در مقیاس کوچک اجرا شود؟"
کاربران با کنایه عنوان می‌کنند احتمالا مسئولان برای اینکه درس‌های ریاضی در زندگی‌مان کاربرد داشته باشد، اقدام به این کار کرده‌اند و از حالا برای هر خرید باید ماشین حساب به همراه داشته باشیم تا قیمتی را که باید پرداخت کنیم به دست آوریم. کاربرانی عنوان می‌کنند قیمت تولیدکننده همان قیمت مصرف‌کننده است که نوشته می‌شود اما در این میان و با این ترفند بیست درصد بیشتر روی محصولات کشیده می‌شود و از جیب مردم این مبلغ هزینه می‌شود.
برخی از کاربران با خشم عنوان می‌کنند در مملکتی که مجری تلویزیون از وزرا، مدیران و مسئولان با سوادتر است باید وضعیت کشور به این شکل هم باشد. این کاربران عنوان می‌کنند مغازه‌داران که مغازه‌های خود را از شهرداری اجاره نکرده‌اند که همه اجناس خود را به یک قیمت بفروشند؛ برخی از فروشندگان با توجه به موقعیت جغرافیایی فروشگاه خودت ناچارند اجناس را با قیمت بالاتری به فروشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала