روسیه اسنادی مبنی بر مطالعات خطرناک بیولوژیک آمریکایی ها در اوکراین کشف کرد

© Depositphotos.com / Monkeybusinessروسیه اسنادی مبنی بر مطالعات خطرناک بیولوژیک آمریکایی ها در اوکراین کشف کرد
روسیه اسنادی مبنی بر مطالعات خطرناک بیولوژیک آمریکایی ها در اوکراین کشف کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
اسنادی وجود دارد که نشان می دهد مطالعات زیستی و بیولوژیک پرخطر توسط ایالات متحده آمریکا در اوکراین انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای حفاظت رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفت: روسیه اسنادی در دست دارد که تأیید می کند مطالعات بیولوژیکی پرخطری در اوکراین توسط متخصصان آمریکایی انجام می شود.
وی در ادامه این گزارش می نویسد: "مواد تجزیه و تحلیل شده در پروژه UP-8، با هدف مطالعه ویروس تب کنگو و هانتاویروس ها در اوکراین، به وضوح ادعای عمومی ایالات متحده آمریکا را مبنی بر اینکه فقط دانشمندان اوکراینی در آزمایشگاه های زیستی پنتاگون در اوکراین بدون دخالت زیست شناسان آمریکایی است را رد می کند".
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
لاوروف: ادعای ربودن افراد در اوکراین توسط روسیه جعلی است
وی افزود: یکی از اسناد تأیید می کند که تمام مطالعات جدی پرخطر بیولوژیک، زیر نظر مستقیم متخصصان آمریکایی انجام می شود.
وزارت دفاع روسیه درباره تحقیقات آمریکا در اوکراین گفت، پنتاگون همچنین به حشرات ناقلی علاقه مند است که می توانند بیماری های عفونی خطرناکی را منتشر کنند.

ایگور کیریلوف فرمانده حفاظت از تشعشع، شیمایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفت: "پنتاگون همچنین به حشرات ناقلی علاقه مند است که می توانند بیماری های عفونی خطرناکی را گسترش دهند. تجزیه و تحلیل مواد دریافتی این واقعیت را تأیید می کند که بیش از 140 ظروف حاوی انگل های خارجی خفاش - کک و کنه - از آزمایشگاه بیولوژیکی در خارکف به خارج از کشور منتقل شده است."
ایگور کیریلوف فرمانده حفاظت از تشعشع، شیمایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه گفت:" بعلاوه، طرح Р-781 که در آن خفاش ها به عنوان ناقل و حامل عناصر احتمالی سلاح های بیولوژیکی بررسی می شوند. از جمله اولویت ها بررسی پاتوژن ها باکتریایی و ویروسی بوده که قادر به انتقال از خفاش به انسان بوده است: محرک های طاعون، لپتوسپیروز، بروسلوز و همچنین کروناویروس و فیلوویروس ها."

وی تصریح کرد، این طرح ها در نزدیکی مرزهای روسیه - در نواحی سواحل دریای سیاه و قفقاز - در حال انجام است. این پروژه با مشارکت نه تنها آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین، بلکه همچنین آزمایشگاه‌های بیولوژیکی گرجستانی تحت کنترل پنتاگون با همکاری مؤسسه پلی‌تکنیک ویرجینیا و سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده اجرا می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала