آمریکا می خواهد چین را به دلیل کمک به روسیه "به شدت مجازات کند"

© Sputnik / Natalia Seliverstova آمریکا می خواهد چین را به دلیل کمک به روسیه "به شدت مجازات کند"
 آمریکا می خواهد چین را به دلیل کمک به روسیه به شدت مجازات کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
آمریکا شرکت های چینی را به دلیل نادیده گرفتن تحریم ها علیه روسیه مجازات می کند.
به گزارش اسپوتنیک، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا هشتم مارس در مصاحبه ای با روزنامه نیویورک تایمز گفت که مقامات این کشور قصد دارند شرکت های چینی را که تحریم ها علیه روسیه را نقض می کنند مجازات کنند.
وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد اگر شرکت های چینی به تجارت کامل با روسیه ادامه دهند، توسط مقامات آمریکایی "به شدت مجازات" خواهند شد و گفت: "این به نفع خودشان است که محصولات به روسیه عرضه نکنند".
وزارت خارجه چین با تحریم روسیه مخالفت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
وزارت خارجه چین با تحریم روسیه مخالفت کرد
تحریم های احتمالی علیه چین به دلیل کمک به روسیه شامل تامین سخت افزار و نرم افزار ایالات متحده است. بخش فناوری پیشرفته اقتصاد، از جمله بزرگترین تولید کننده تراشه، شرکت بین المللی Semiconductor Manufacturing International Corp (SMIC)، به شدت آسیب خواهد دید. به گفته وزیر بازرگانی ایالات متحده آمریکا ، چین "توانایی تولید پیشرفته ترین نیمه هادی ها در جهان را ندارد."
محدودیت های صادراتی تحمیل شده توسط ایالات متحده برای شرکت هایی در سراسر جهان اعمال می شود که از نرم افزار یا فناوری ایالات متحده برای کار خود استفاده می کنند. مقامات ایالات متحده به طور مداوم بر چین برای پیوستن به تحریم ها علیه روسیه فشار می آورند. پیش از این، جن ساکی، نماینده کاخ سفید آمریکا تهدید کرده بود در صورت امتناع چین از پیوستن به تحریم ها علیه روسیه اقدام خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала