آمریکا درباره انتقال سامانه های موشکی پاتریوت به لهستان توضیح داد

CC BY 2.0 / U.S. Army/Capt. Adan Cazarez / Missile Trainingسامانه موشکی پاتریوت
سامانه  موشکی پاتریوت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد ایالات متحده به طور موقت سامانه های پاتریوت را در لهستان مستقر می کند
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریگا توضیح داد که ایالات متحده باتری‌های سامانه‌های موشکی پاتریوت (SAM) را به‌طور موقت در لهستان مستقر می‌کند و قصد دارد آنها را در زمان مقرر به آلمان بازگرداند.
کربی در یک نشست خبری گفت: "در مورد موشک‌های پاتریوت، بله، این یک استقرار موقت در لهستان است... آنها قبلاً در آلمان مستقر شده‌اند و من گمان می‌کنم که در زمان مناسب به آنجا بازگردند".
بایدن: آمریکا و متحدان ارسال تسلیحات به اوکراین را ادامه می دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2022
بایدن: آمریکا و متحدانش ارسال تسلیحات به اوکراین را ادامه می دهند
پیش از این گزارش شده بود که ایالات متحده به دعوت لهستان، دو باتری سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت را برای دفع "تهدیدهای احتمالی علیه ناتو" به این کشور منتقل خواهد کرد.
یادآور می شود به دنبال عملیات وِیژه نظامی روسیه در اوکراین روابط بین مسکو و ناتو رو به وخامت گرائیده است.
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده که "غیرملیتاریزه کردن و نازی زدایی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های مردمی دونتسک و لوهانسک نیز در حال پیشروی هستند. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала