سفیر روسیه از آمریکا خواست فعالیت خود در زمینه بیولوژی نظامی را متوقف کند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا اتهامات مقامات دولت آمریکا علیه فدراسیون روسیه در مورد نقض ادعایی کنوانسیون های شیمیایی و بیولوژیکی از سوی مسکو را بیانات عصبی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که واشنگتن آزمایشگاه های شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین ندارد. وزارت امور خارجه ایالات متحده به نوبه خود، طرف روسی را به داشتن "برنامه های فعال نظامی-شیمیایی و نظامی-بیولوژیکی" متهم کرد.
آنتونوف گفت: "چنین اظهارات عصبی مقامات آمریکایی نشان دهنده نگرانی جدی کاخ سفید در مورد افشای حقیقت در مورد کار مداوم بر روی برنامه بیولوژیکی نظامی در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه با بودجه ایالات متحده است."
سفیر روسیه در ایالات متحده همچنین از ایالات متحده خواست فورا کارهای غیرقانونی در زمینه بیولوژی نظامی در فضای پس از فروپاشی شوروی را کاهش دهد و یادآور شد که وقت آن رسیده است که واشنگتن به روند انهدام ذخایر ملی تسلیحات شیمیایی سرعت بخشد.
وزارت دفاع روسیه: اوکراین در حال آماده سازی اقدامی تحریک آمیز با استفاده از مواد سمی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
وزارت دفاع روسیه: اوکراین در حال آماده سازی اقدامی تحریک آمیز با استفاده از مواد سمی است
وزارت دفاع روسیه قبلاً اطلاعاتی را ارائه داده بود که از آن نتیجه می شود که ایالات متحده بیش از 200 میلیون دلار برای بهره برداری از آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین هزینه کرده که در برنامه بیولوژیکی نظامی آمریکا شرکت داشتند. ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که فدراسیون روسیه در ارتباط با فاکت های مربوط به فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در اوکراین، راه‌اندازی مکانیزم مشاوره در چارچوب کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی را مستثنی نمی‌کند. ژائو لیزقیان، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه چین، ضمن تفسیر اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی تحت حمایت مالی آمریکا در اوکراین، از ایالات متحده خواست تا در خصوص فعالیت‌های بیولوژیکی خود نظامی‌ در داخل و خارج از این کشور توضیح دهد.
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر میلیتاریزه کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
علاوه بر این، غرب کمپین سانسوری را علیه رسانه‌ های خارجی زبان روسی به دلیل درگیری در اوکراین به راه انداخته است، وب‌ سایت‌ها و برنامه‌ ها را مسدود کرده و دسترسی به اسپوتنیک و آرتی را در یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود یا محدود کرده است.
ایالات متحده و متحدانش همچنین قول داده اند که کمک های نظامی و ارسال سلاح های مرگبار به اوکراین را افزایش دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала