روسیه صادرات غلات به کشورهای اتحادیه اقتصادی اورآسیا را ممنوع کرد

© Sputnik / Igor Zaremboروس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است
روس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2022
اشتراک
کمیته فرعی گمرک روسیه تصمیم ممنوعیت موقت صادرات غلات از فدراسیون روسیه به کشورهای اتحادیه اقتصادی اورآسیا را تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه سرویس مطبوعاتی وزارت توسعه اقتصادی، کمیته فرعی گمرک روسیه تصمیم ممنوعیت موقت صادرات محصولات غلات از فدراسیون روسیه به کشورهای اتحادیه اقتصادی اورآسیا را تصویب کرد. این اقدام تا 31 اوت 2022 برای گندم و چاودار، جو و ذرت معتبر خواهد بود.
روز پنجشنبه، 10 مارس، کمیته فرعی تعرفه گمرکی و مقررات غیرتعرفه ای، اقدامات ایمنی‌زایی در تجارت خارجی کمیسیون دولتی توسعه اقتصادی و همگرایی تصمیم گرفت تا ممنوعیت موقت صادرات محصولات غلات از فدراسیون روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا اجرایی شود.
سرویس مطبوعاتی این وزارتخانه تصریح کرد که پیشنهاد مربوطه از سوی وزارت کشاورزی روسیه ارسال شد و تصمیم کمیته فرعی با توافق آندری بلوسوف معاون اول نخست وزیر اعلام شده است.
گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2022
ذخایر راهبردی گندم در ایران افزایش یافت
این وزارتخانه یادآور شد که صادرات غلات به خارج از اتحادیه اقتصادی اوراسیا قبلاً بر اساس سهمیه‌های تعرفه‌ای و عوارض صادراتی که برای تثبیت قیمت‌ها در بازار داخلی وضع شده بود، محدود شده بود.
به گفته وزارت کشاورزی روسیه، در حال حاضر، تأمین غلات در روسیه بیش از 150٪ است. در عین حال، با توجه به اینکه کشورهای اتحادیه اروپا حجم خریدهای لازم را در فصل جاری در رژیم معاف از عوارض گمرکی انجام داده اند، ممنوعیت موقت صادرات از سرریز محصولات کشاورزی جلوگیری می کند.
این کمیته فرعی همچنین از تصمیم ممنوعیت موقت صادرات شکر سفید و نیشکر خام از فدراسیون روسیه تا 31 اوت 2022 حمایت کرد. بر اساس اعلامیه وزارت کشاورزی روسیه، این تصمیم در رابطه با صادرات به کشورهای ثالث اعمال می شود، تحویل به کشورهای اتحادیه اقتصادی اورآسیا بر اساس مجوزهای وزارت کشاورزی روسیه امکان پذیر خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала