کاترین شکدم چگونه با رئیس جمهور ایران مصاحبه کرد؟ + عکس

© Photo / IRNAکاترین شکدم
کاترین شکدم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
نادر طالب‌زاده ، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیونی ایرانی اعلام کرد چند ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ کارتین شکدم از طریق شبکه‌ی روسی راشاتودی از من درخواست کرد با آقای رئیسی مصاحبه کند. شکدم هم کلمه‌به‌کلمه سؤالات ما را پرسید.
به گزارش اسپوتنیک، اظهارات اخیر کاترین شکدم درباره حضور در ایران و مصاحبه و گفت‌وگو با مقامات ایرانی حسابی سروصدا کرده است. یکی از افرادی که گفته می‌شد شکدم به واسطه او در ایران حضور پیدا کرده است نادر طالب‌زاده کارگردان و مستندساز ایرانی است.
طالب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در این‌باره این طور توضیح می‌دهد: اولین بار شکدم را طی کنفرانسی در خصوص مسائل جهان اسلام در تهران دیدم. چند ماه قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ بود و شکدم از طریق شبکه‌ی روسی راشاتودی از من درخواست کرد با آقای [سید ابراهیم] رئیسی مصاحبه کند.
وی ادامه داد: من هم که آن زمان در تیم حمایت از آقای رئیسی بودم با مسئول امور رسانه‌ای ایشان مشورت کردم و به این نتیجه رسیدیم که راشاتودی برای انجام این مصاحبه بهترین گزینه است، چون [میان رسانه‌هایی که در غرب مخاطب دارند] منصفانه‌ترین رویکرد را دارد. درخواستش هم نکته‌ی غیرمشروعی نداشت. البته با توجه به روالی که در کشورهای مختلف در خصوص مصاحبه با چهره‌های سیاسی وجود دارد، انجام مصاحبه را مشروط به این کردیم که سوالات از طرف خود ما باشد. خانم شکدم هم کلمه‌به‌کلمه سوالات ما را پرسید و آقای رئیسی هم جواب دادند و در نهایت هم این مصاحبه از راشاتودی پخش شد.
طالب‌زاده در خصوص حضور شکدم در پیاده‌روی اربعین (همراه با تعدادی از مهمانان افق نو که به دعوت طالب‌زاده در پیاده‌روی شرکت کرده بودند) نیز می‌گوید: شکدم خبردار شد که ما مراسمی در پیاده‌روی اربعین داریم و خواست تا او هم در این مراسم شرکت کند. ما آن سال با تعدادی از عشاق امام حسین علیه‌السلام که برای پیاده‌روی اربعین به عراق آمده بودند، مصاحبه کردیم. خانم شکدم هم در مسیر پیاده‌روی با رسانه‌هایی مانند شبکه‌ی افق، پرس‌تی‌وی و خبرنگاران خبرگزاری‌ها و سایت‌های متعددی که حضور داشتند، مصاحبه کرد. تصویری هم که از من و خانم شکدم منتشر شده، مربوط به یکی از همین مصاحبه‌هاست.
وی در خاتمه گفت: شکدم خیلی آدم عمیقی نیست که بگوییم دشمن روی او سرمایه‌گذاری کرده است؛ بلکه بیش‌تر به دنبال شهرت و منافع مالی است. حتی برای مطرح کردن خودش گفته من "در شکم دجال رفتم"؛ یعنی همه‌چیز را در ایران از نزدیک دیدم.
اترین پرز شکدم (انگلیسی: Catherine Perez-Shakdam) نویسنده، خبرنگار و تحلیگر سیاسی فرانسوی-بریتانیایی است. تخصص او در زمینه خاورمیانه، اسلام رادیکال و یهودستیزی است. او مشاور سازمان ملل در مورد یمن بوده و بر اساس نسخه انگلیسی وبسایت رسمی آیت‌الله خامنه‌ای که حذف شده، او رئیس بخش تحقیقات خاورمیانه در مؤسسه شفقنا در انگلستان بوده‌است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала