مسکو: هدف عملیات ویژه روسیه سرنگونی دولت فعلی اوکراین نیست

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد هدف عملیات ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین سرنگونی دولت فعلی این کشور نیست.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا امروز چهارشنبه خاطرنشان کرد که عملیات ویژه روسیه در اوکراین علیه غیرنظامیان نیست و سرنگونی دولت فعلی در این کشور را در نظر ندارد.
زاخارووا در یک نشست خبری گفت: "وظایف این عملیات نه شامل اشغال اوکراین، نه نابودی دولتمداری آن و نه سرنگونی دولت فعلی این کشور نیست. این عملیات علیه مردم غیرنظامی انجام نمی شود."
افشای سند حمله به دونباس که توسط کی یف آماده شده بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
افشای سند حمله به دونباس که توسط کی یف آماده شده بود
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر میلیتاریزه کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
علاوه بر این، غرب کمپین سانسوری را علیه رسانه‌ های خارجی زبان روسی به دلیل درگیری در اوکراین به راه انداخته است، وب‌ سایت‌ها و برنامه‌ ها را مسدود کرده و دسترسی به اسپوتنیک و آرتی را در یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود یا محدود کرده است.
ایالات متحده و متحدانش همچنین قول داده اند که کمک های نظامی و ارسال سلاح های مرگبار به اوکراین را افزایش دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала