عربستان و مصر درمورد برنامه موشکی ایران بیانیه مشترک صادر کردند

© Photo / IRNAرهبران عربستان و مصر
رهبران عربستان و مصر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
عربستان و مصر خواستار رسیدگی جدی و مؤثر به پرونده هسته‌ای و موشکی ایران شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، عربستان و مصر پس از سفر "عبدالفتاح السیسی" رئیس‌جمهور مصر به عربستان، بیانیه‌ مشترکی صادر کردند.
در این بیانیه مشترک به تحولات و مسائل داخلی کشورهای مختلف از جمله ایران پرداخته شده است. طبق این بیانیه، دو طرف در ارتباط با ایران خواستار "رسیدگی جدی و مؤثر به پرونده هسته‌ای و موشکی ایران با تمامی اجزا و پیامدهای آن" شده‌اند.
ولیعهد سعودی شاهزاده محمد بن سلمان عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
آیا مشکلات عربستان با ایران قابل حل است؟
در ادامه همین بند همچنین بر "اصول حسن‌همجواری و احترام به قطعنامه‌های سازمان ملل و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و در امان نگاه داشتن منطقه از تمام فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده" تأکید شده است.
دو طرف در بخش دیگری از این بیانیه همچنین تلاش برای لطمه زدن به امنیت دریانوردی در خلیج فارس، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را محکوم و در عین حال بر ضمانت آزادی دریانوردی در این کریدورهای دریایی و لزوم مقابله با هر گونه تهدید تأکید کرده اند.
عربستان سعودی و مصر در این بیانیه مشترک، بر اهمیت ایجاد یک راهکار سیاسی برای بحران در یمن، سوریه و لیبی نیز تأکید کرده اند.
دو طرف به امور داخلی کشور عراق هم پرداخته و ابراز امیدواری کرده اند که در این کشور دولتی تشکیل شود که "به اقدام در جهت امنیت و ثبات عراق ادامه دهد و ضمن توسعه این اقدامات، تروریسم را ریشه‌کن و مداخله‌های خارجی در امور داخلی این کشور را متوقف کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала