جلسه ستاد ویژه اوکراین در وزارت خارجه ایران

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان
حسین امیرعبداللهیان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
جلسه ستاد ویژه اوکراین وزارت امور خارجه ایران عصر روز چهارشنبه به ریاست دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و با حضور مدیران بخشهای ذیربط این وزارتخانه برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک در این نشست آخرین وضعیت بحران اوکراین و شرایط ایرانیان مقیم آن کشور، ازجمله شهروندان ایرانی که به دلیل شدت بحران، مجبور به ترک اوکراین به سمت کشورهای همسایه شده اند مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همجوار اوکراین به ریاست معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه گزارشی از بازدید خود از منطقه و نیازهای ایرانیان مقیم اوکراین برای بازگشت به کشورمان را به جلسه ارائه نمود، که با توجه به گزارش میدانی هیات اعزامی، پیشنهاداتی در جهت بهبود رسیدگی وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین طرح و با نظر وزیر امورخارجه چندین عنوان از آنها مورد تصویب قرار گرفت.
از جمله مصوبات این جلسه به موارد ذیل میتوان اشاره نمود:
- تشکیل "ستاد امور کنسولی ایرانیان مقیم اوکراین" در محل میز خدمت کنسولی وزارت امور خارجه، به منظور تسریع و تسهیل در رسیدگی به این هموطنان؛
- ارائه رایگان خدمات لازم کنسولی برای بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به میهن اسلامی؛
همچنین مقرر گردید، با همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تسهیل ورود ایرانیان خارج شده از اوکراین به داخل کشور تمهیداتی فراهم گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала