اعلام آمادگی کی‌یف برای بررسی وضعیت بی طرفی در صورت ارائه ضمانت‌های امنیتی

© Fotolia / OksmitФлаг Украины на площади Независимости в Киеве
Флаг Украины на площади Независимости в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین از آمادگی کی‌یف برای بررسی وضعیت بی طرفی این کشور در صورت ارائه ضمانت‌های امنیتی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، ایگور ژووکوا، معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین اظهار داشت که کی‌یف آماده است تا در صورت ارائه ضمانت‌های امنیتی درباره وضعیت بی‌طرفی این کشور، گفتگو کند.
ژوکوا تصریح کرد: اوکراین آماده بررسی درخواست روسیه در مورد وضعیت بی طرفی است در صورتی که تضمین امنیتی داده شود، اما حتی یک وجب از خاکش را نمی دهد.
میخائیل پودولیاک، مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز روز گذشته شرایطی را فاش کرد که تحت آن کی‌یف در مورد مسائل مربوط به امتناع از عضویت در ناتو گفتگو خواهد کرد، به گفته وی، این شرایط شامل ارائه تضمین های امنیتی است.
وزارت دفاع روسیه در ناباوری به سخنان وزیر امور خارجه فرانسه، ژان-ایو لو دریان در مورد پیروزی روسیه بر داعش جواب داد. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
وزارت دفاع روسیه: 90 درصد از فرودگاه‌های نظامی اوکراین از کار افتاده است
در ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای ارائه حفاظت از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد. مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی است. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد. از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала