گزارش و تحلیل

احتمال اینکه کرونا در اوکراین تولید شده باشد

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoویروس کرونا
ویروس  کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
روز گذشته خانم ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در جلسه استماع کنگره تاکید کرد که برخی آزمایشگاه های تحقیقات شیمیایی و بیولوژیک در اوکراین وجود دارد که به هر قیمتی شده نباید اجازه داد اطلاعات موجود در این پایگاه ها به دست ارتش روسیه بیافتد.
وی گفت: "اوکراین دارای امکانات تحقیقاتی بیولوژیکی است، ما نگران هستیم که نیروهای روسی ممکن است سعی کنند کنترل آنها را به دست بگیرند، بنابراین ما با اوکراینی ها در حال کار بر روی چگونگی جلوگیری از افتادن هر یک از این مواد تحقیقاتی به دست نیروهای روسی هستیم".
البته وزارت دفاع روسیه کنفرانسی را برگزار کرده و در آن تاکید کرده از سخنان خانم نولاند استنباط می شود که ایالات متحده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای بهره برداری از آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین هزینه کرده است که در برنامه بیولوژیکی نظامی آمریکا شرکت کرده است.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت که فدراسیون روسیه در ارتباط با حقایق فعالیت‌ های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در اوکراین، راه‌ اندازی مکانیزم مشاوره تحت کنوانسیون منع سلاح‌ های بیولوژیکی و سمی (BTWC) را مستثنی نمی‌کند.
اینکه آمریکایی ها دلواپس هستند روسیه به اطلاعات این پایگاه ها دست یابد نشان می دهد که مورد بسیار خطرناکی در این پایگاه ها وجود دارد که آمریکایی ها می دانند اگر فاش بشود ممکن است بسیار برایشان گران تمام شود و با محکومیت بین المللی مواجه شوند.
آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین تهدیدی مستقیم برای روسیه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
آزمایشگاه های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین تهدیدی مستقیم برای روسیه است
اگر این جریان را در کنار سانسور کلیه رسانه های وابسته به روسیه و بستن همه کانال هایی که همسو با روسیه هستند و حتی بستن همه کانال های خبری چه جمعی چه رسانه های اجتماعی که واقعیت ها را از جریان اوکران منتشر می کنند کنار هم قرار بدهیم متوجه می شویم که جریانی بسیار کثیف وجود دارد که می تواند برای آمریکا بسیار سنگین تمام شود و آمریکایی ها به هر قیمتی شده نمی خواهند این جریان فاش شود.
طبق قوانین و مقررات آمریکا دستگاه نظامی و امنیتی این کشور نمی توانند مراکز تحقیقاتی مرتبط با تسلیحات بیولوژیک و یا شیمیایی درون خاک آمریکا داشته باشند و حتی در بسیاری از موارد که مراجع مربوطه از قوانین تخطی کرده اند با مقاومت و مخالفت شدید مردم مواجه شدند و در نهایت مجبور شدند که این مراکز را ببندند.
به همین دلیل حکومت ایالات متحده معمولا کارهایی که مصطلحا کارهای کثیف خود می نامد را در دیگر کشورهای جهان انجام می دهد، مثل تاسیس زندان هایی که از قوانین آمریکا و یا حتی قوانین بین المللی تبعیت نمی کنند و در آن می توانند از هر ابزاری که بخواهند برای بازجویی و یا حتی کشتن زندانی ها استفاده کنند.
در باره تاسیس مراکز تحقیقاتی غیر مجاز از نظر قواعد و مقررات بین المللی هم به همین ترتیب می باشد.
مراکزی که در آن انواع و اقسام میکروب ها و ویروس ها و مواد شیمیایی و یا هسته ای و یا ... که از نظر بین المللی تحریم شده می باشند مورد تحقیق قرار می گیرند و اگر به هر دلیلی اتفاق نا خوشایندی در این مراکز رخ دهد دور از خاک آمریکا هستند و تاثیر آن مستقیم روی مردم آمریکا نخواهد بود و همچنین آمریکا می تواند از مسئولیت شانه خالی کند.
همه کارشناسان مربوطه تاکید دارند که از حدود بیست سال پیش آمریکایی ها به سمت راه اندازی این مراکز در کشورهای تازه استقلال یافته از شوروی سابق روی آوردند و از پانزده سال پیش در این زمینه در اوکراین بسیار فعال شده بودند و سرمایه های هنگفتی را برای این تحقیقات انجام داده اند.
دقیقا از همان زمانی که آمریکایی ها تحقیقات خود در این مراکز در اوکراین را شروع کردند برخی ویروس های ناشناخته در سطح جهان گسترش پیدا کرد، ویروس هایی مانند سارس و آنفلوانزاهای مختلف و امروزه کرونا.
اگر به زمان شروع انتشار ویروس کرونا برگردیم می بینیم این ویروس دقیقا زمانی و در مکانی در چین شروع شد پخش شود که یک تیم تحقیقاتی آمریکایی دو سه هفته قبل تر در آن مکان بودند.
البته آمریکایی ها تلاش زیادی برای متهم کردن چین به انجام این تحقیقات و ایجاد این ویروس نمودند ولی بعد ها همه تحقیقات مستقل بین المللی ثابت کرد که این ویروس در مراکز تحقیقاتی چین تولید نشده بود.
سوالی که اینجا مطرح می شود این می باشد که آیا این ویروس و دیگر ویروس ها و سلاح های کشتار جمعی که بشریت را هدف قرار می دهند در این مراکز تحقیقاتی آمریکایی در اوکراین تولید شده و از آنجا به جاهای دیگر جهان منتقل شده؟
قطعا دلواپسی شدید الوصف آمریکایی ها از این است که واقعیت آنچه آنها در آنجا روی آن کار می کردند فاش شود و بعد با محکومیت جامعه جهانی مواجه شوند.
گو اینکه بسیاری از مجامع بین المللی امروزه تحت سلطه آمریکا هستند ولی قطعا مردم و جامعه جهانی را نمی توانند کاری کنند وهر چه قدر هم رسانه ها را سانسور کنند باز هم جهانیان از آنچه آنجا می گذشته خبر دار می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала