رویترز: در تحریم های آمریکا علیه روسیه استثنا وجود دارد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر رویترز: در تحریم های آمریکا علیه روسیه استثنا وجود دارد
رویترز: در تحریم های آمریکا علیه روسیه استثنا وجود دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
ایالات متحده آمریکا در ممنوعیت واردات انرژی روسیه برای اورانیوم استثنا قائل شد.
به گزارش اسپوتنیک، رویترز به نقل از یک منبع گزارش می دهد که ممنوعیت واردات انرژی از روسیه از سوی ایالات متحده در مورد اورانیوم اعمال نمی شود.
جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا، پیشتر گفته بود که واشنگتن واردات انرژی از روسیه را به دلیل وضعیت اوکراین ممنوع کرده است.
در گزارش آمده است: صنعت انرژی آمریکا برای حدود نیمی از اورانیوم مورد استفاده در نیروگاه های هسته ای آمریکا به روسیه و متحدانش قزاقستان و ازبکستان وابسته است.
به گفته این آژانس، به همین دلیل، نمایندگان صنعت انرژی اصرار دارند که کاخ سفید با وجود عملیات ویژه در اوکراین، واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع نکند.
این نشریه خاطرنشان می کند که در حال حاضر هیچ تولید یا فرآوری اورانیوم در ایالات متحده وجود ندارد. این آژانس همچنین خاطرنشان کرد که در سند منتشر شده توسط کاخ سفید در مورد ممنوعیت حامل های انرژی روسیه نیز اشاره ای به اورانیوم نشده است که به گفته این نشریه، اطلاعات همکار آنها را تایید می کند.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" خواند. به گفته وزارت دفاع، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала