در صورت احیای برجام، ایران و آژانس برای فصل جدید همکاری ها آماده اند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمدرضا غائبی، سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در وین
محمدرضا غائبی، سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
سرپرست نمایندگی دائم ایران در آژانس انرژی اتمی گفت که به محض از سرگیری اجرای کامل برجام، ایران و آژانس باید برای بازکردن فصل جدیدی از همکاری های گسترده آماده شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محمدرضا غائبی سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین، ضمن سخنرانی در نشست شورای حکام با موضوع اجرای پادمان در جمهوری اسلامی ایران، مواضع اصولی کشورمان را توضیح داد.
سرپرست نمایندگی ایران با تأکید بر اینکه ایران به عنوان یک عضو مسئولیت پذیر ان.پی.تی به اجرای تعهدات خود در چارچوب موافقتنامه جامع پادمان (CSA) متعهد بوده و این کار را ادامه خواهد داد، گفت: گزارش مدیرکل منعکس کننده پیشرفت های انجام شده در رسیدگی به موضوعات پادمانی است که قبلاً به شورای حکام گزارش شده است و این پیشرفت نتیجه همکاری سازنده متقابل بین ایران و آژانس است.
وی افزود: خرسندیم که این رویکرد و همچنین فعالیت‌های راستی‌آزمایی انجام‌شده در مورد مکان ۲، آژانس را قادر ساخت تا ارزیابی کند که این موضوع دیگر یک موضوع باقیمانده پادمانی نیست.
غائبی با اشاره به اینکه بیانیه مشترک حاصله بین ایران و آژانس در ۵ مارس ۲۰۲۲ نشان دهنده احترام ایران به رویه ها، آیین نامه ها و کار حرفه ای آژانس و همچنین عزم ایران برای همکاری با آژانس است و در این مسیر آژانس باید اصول غیرسیاسی بودن، حرفه ای بودن ، بی طرفی و استقلال خود را رعایت کند.
وی خاطرنشان کرد: به محض اینکه مذاکرات برای ازسرگیری اجرای کامل برجام به نتیجه موفقیت‌آمیز برسد، ایران و آژانس باید برای باز کردن فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده آماده شوند و چنین شرایطی، بر نیاز به رسیدگی سریع برای خاتمه دادن به مسائل پادمان باقیمانده و هموار کردن راه برای اجرای مجدد برجام تاکید می کند.
وی تأکید کرد: ما انتظار داریم که پس از گزارش مدیرکل، اعضای شورای حکام اقدامات مناسبی را برای حمایت از خاتمه طرح این موضوعات در دستور کار شورای حکام انجام دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала