امتناع Shell از شرکت در تمامی پروژه های نفت و گاز در روسیه

© AFP 2023 / ERIC PIERMONTامتناع Shell از شرکت در تمامی پروژه های نفت و گاز در روسیه
امتناع Shell از شرکت در تمامی پروژه های نفت و گاز در روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2022
اشتراک
شل اعلام کرد که قصد دارد از شرکت در تمامی پروژه های نفت و گازی در روسیه امتناع کند و به عنوان اولین گام توقف خرید نقدی نفت روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه‌ آمده است: " شل امروز در خصوص قصد خود برای امتناع از شرکت در تمامی پروژه های روسی از جمله نفت، محصولات نفتی، گاز و گاز مایع به صورت مرحله به مرحله در ارتباط با دستور جدید دستور خبر داد."
خاطرنشان می شود که این شرکت به عنوان اولین گام خرید نقدی نفت روسی را متوقف می کند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست. صبح روز دوشنبه بیش از ۱.۱ هزار شی مورد اصابت قرار گرفت: فرودگاه ها، پست های فرماندهی، ایستگاه های رادار و غیره. قلمرو اطراف نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپروژیه (در حال فعالیت) تحت کنترل در آمد. در این میان هشت سال بعد، کانال کریمه شمالی رفع انسداد شد و کار برای بازگرداندن آب به کریمه در حال انجام است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала