مذاکره کننده ارشد ایران در وین امشب در سفری کوتاه به تهران باز می گردد

© Photo / IRNAمذاکره کننده ارشد ایران در وین امشب در سفری کوتاه به تهران باز می گردد
مذاکره کننده ارشد ایران در وین امشب در سفری کوتاه به تهران باز می گردد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
اشتراک
امشب مذاکره کننده ارشد ایران سفری کوتاه به تهران خواهد داشت ولی جلسات کارشناسی و رایزنی‌های غیررسمی در وین همچنان ادامه دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در چارچوب رایزنی‌های معمول در جریان مذاکرات، امشب (دوشنبه) سفری کوتاه به تهران خواهد داشت.
گفتنی است جلسات کارشناسی و رایزنی‌های غیررسمی در وین همچنان ادامه خواهد داشت.
دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه 19 بهمن ماه و بعد از تنفسی 11 روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و مذاکرات در وین کماکان در جریان است.
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز هم در نشست هفتگی با خبرنگاران بار دیگر با بیان این‌که هیچ زمانی را به عنوان ضرب الأجل نه می‌پذیریم و نه به آن نگاه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مسیر بازگشت آمریکا به برجام یک شبه نخواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала