عمان مقصد جدید پرستاران و پزشکان ایرانی +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرستار، ایران
پرستار، ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
اشتراک
حقوق هر پرستار در این کشور از ۴۰۰‌‌ ریال عمان شروع می‌شود و حدود ماهی ۲۸ میلیون تومان می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، تصویری از "سیدحسن قاضی‌زاده" وزیر اسبق وزارت بهداشت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که او را مؤسس مرکز چشم‌پزشکی نور در کشور عمان معرفی می‌کرد.
انتشار این تصویر به واکنش‌های سیاسی محدود شد اما شواهد نشان می‌دهد که مهاجرت پزشکان و پرستاران ایرانی به وزیر اسبق محدود نمی‌شود. "حسین مقدم" یکی از فعالان گردشگری در عمان از برگزاری آزمون استخدامی پرستاری توسط آژانس گردشگری که در آن مشغول است، خبر می‌دهد. شرکتی که او از آن حرف می‌زند، نمایندگی یکی از هتل‌های چهار ستاره مسقط را به عهده دارد. پرستاران در قالب این تور، هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند، به مسقط برده می‌شوند تا در آزمون شرکت کنند. حقوق هر پرستار در این کشور از ۴۰۰ ریال عمان شروع می‌شود که می شود حدود ماهی ۲۸ میلیون تومان.
کاربران نسبت به این مهاجرت‌های پی‌درپی ایرانی‌ها واکنش‌های مختلفی نشان می‌دهند. عده‌ای ضمن احساس نارضایتی از این درصد زیاد از مهاجرت دانشجو‌ها و پزشکان و پرستاران و افراد در دیگر مشاغل مختلف عنوان می‌کنند، با این روند افزایشی مهاجرت دیگر نیرو‌های قوی و ماهر در هر عرصه در ایران کاهش می‌یابد و به مرور مردم به مشکل می‌خورند افراد برای درامد و راحتی خود و مزایای زیادی که در خارج از کشور برخوردارند حاضرند مهاجرت کنند کسی به فکر آینده ایران و نیروی کار برای رفاه فرزندان آینده نیست.
جمعی دیگر از کاربران عنوان می‌کنند، هر کسی برود بهترین تصمیم را گرفته است کسی که به فکر پیشرفت و راحتی باشد راهی جز مهاجرت ندارد همچنین اخیرا مهاجرت در ایران برای همه اقشار یک امر عادی شده است قبلا‌ها دانشجویان با بورسیه تحصیلی می‌رفتند و افراد کمی که سرمایه زیاد داشتند برای زندگی؛ اما حالا از لوله‌کش و کابینت‌ساز و برق‌کار بگیر تا پرستار و پزشک و حتی مردم عادی در حال رفتن هستند افراد با سرمایه کم به سمت ترکیه و ارمنستان و تاجیکستان و برخی از افراد با سرمایه بیشتر به کانادا و عربستان و آلمان.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала