رسانه ها: اردوغان اجازه استفاده از روبل را در تجارت با روسیه داد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه ها: اردوغان اجازه استفاده از روبل را در تجارت با روسیه داد
رسانه ها: اردوغان اجازه استفاده از روبل را در تجارت با روسیه داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
اشتراک
بنا به گزارش رسانه ها، رئیس جمهور ترکیه به ولادیمیر پوتین درباره امکان استفاده از روبل در تجارت گفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبر ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود، از احتمال استفاده از روبل روسیه در تجارت خبر داد.
گفتگوهای تلفنی پوتین و اردوغان که عمدتاً به موضوعات اوکراین اختصاص داشت، روز یکشنبه انجام شد و حدود یک ساعت به طول انجامید.
جزئیات مذاکرات دیروز بین رئیس جمهور اردوغان و پوتین مشخص شده است. رئیس جمهور اردوغان گفت که ترکیه و روسیه می توانند از "دلار، یورو، روبل، طلا و یوان در تجارت استفاده کنند" و رهبر روسیه نیز به نوبه خود دستور اعزام 30 کشتی مملو از روغن آفتابگردان و گندم را که در دریا هستند را صادر خواهد کرد.
آغاز دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
آغاز دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست. صبح روز دوشنبه بیش از ۱.۱ هزار شی مورد اصابت قرار گرفت: فرودگاه ها، پست های فرماندهی، ایستگاه های رادار و غیره. قلمرو اطراف نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپروژیه (در حال فعالیت) تحت کنترل در آمد. هشت سال بعد، کانال کریمه شمالی رفع انسداد شد و کار برای بازگرداندن آب به کریمه در حال انجام است.
تهاجم در چند جهت ادامه دارد، کی یف از سمت غرب مسدود شده است. با این حال، نقشه دقیق مناطق اوکراین که ارتش روسیه در آن فعالیت می کند، هنوز به طور رسمی منتشر نشده است. نیروهای مسلح روسیه به برتری هوایی بر کل اوکراین دست یافتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала