خطیب‌ زاده: رویکرد روسیه در وین سازنده بوده است

© Photo / IRNAسعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، رویکرد روسیه در مذاکرات وین را به تا امروز سازنده خواند.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صبح دوشنبه در نشست رسانه ای خود با خبرنگاران در مورد اظهارات اخیر وزیر خارجه روسیه در مورد تضمین دادن آمریکا به روسیه مبنی براین که تحریم های اخیر آمریکا علیه مسکو تاثیری بر همکاری ایران و روسیه نگذارد، گفت : ما هم اظهارات آقای لاوروف را در رسانه ها شنیده‌ایم و منتظر هستیم که از مجاری دیپلماتیک جزییات آن را بشنویم.
وی ادامه داد : روشن است که گفتگوهای وین در مسیر خود در حال پیگیری است و همکاری صلح‌آمیز هسته ای ایران نباید محدود و یا تحت تاثیر هیچ گونه تحریمی قرار گیرد از جمله همکاری‌های ایران با چین و روسیه و دیگر کشورها.
خطیب زاده افزود : رویکرد روسیه در مذاکرات وین تا امروز سازنده بوده است.
وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال گفت : منتظر هستیم که در وین جزییات بیشتری در این مورد دریافت کنیم.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2022
امیرعبداللهیان: طرف‌های غربی خطوط قرمز را بپذیرند آماده حضور در وین هستم
خطیب زاده همچنین در مورد موضع چین در مذاکرات وین نیز گفت : موضع چین در مذاکرات وین، از جمله سازنده ترین مواضع در این مذاکرات بوده است از جمله در حمایت از خواسته های مشروع ایران در جریان این مذاکرات.
وی گفت : تاریخ برگزاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان هنوز قطعی نشده است ولی اراده دو طرف بر برگزاری این دوره از مذاکرات است.
وی در عین حال گفت: باید تاکید کنم که تاکنون نتایج ملموسی از این گفتگو به دست نیامده است و یا این که کم و محدود بوده است.
خطیب زاده در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر این که احتمالا روسیه در روزهای آتی از مذاکرات وین و برجام خارج می شود، تصریح کرد : ما خبری در این زمینه نداریم و آنچه که در این زمینه منتشر شده بیشتر گمانه‌زنی رسانه‌ای است.
وی ادامه داد: روسیه عضو مسئول برجام بوده است و برخلاف تروئیکای اروپایی، چین و روسیه در حوزه برجام حتی در زمان تحریم‌ها ظالمانه آمریکا علیه ایران مسئولانه عمل کرده‌اند.
خطیب زاده خبر داد که در زمینه انجام تبادلات زندانیان بین ایران و آمریکا پیشرفت های حاصل شده است.
وی ادامه داد : منتظر هستیم که جمع بندی نهایی شود و اگر طرف آمریکایی این بار به تعهدات خود عمل کند و شب اجرا عقب نشینی نکند ، می توانیم یکی از پرونده های مهم در حوزه انسانی را ببندیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала