آمادگی آمریکا برای کمک نظامی به اوکراین

© AFP 2023 / Eric Baradat نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
اشتراک
کنگره آمریکا در نظر دارد در این هفته 10 میلیارد دلار کمک به اوکراین را تصویب کند.
به گزارش اسپوتنیک، نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان. آمریکا اعلام کرد که کنگره آمریکا در نظر دارد در این هفته 10 میلیارد دلار کمک به اوکراین را تصویب کند.
وی در ادامه افزود: "کنگره این هفته بودجه اضطراری را تحت قانون جامع مالی عمومی ما تصویب خواهد کرد".
پیش از این، لوید آستین، رئیس پنتاگون در گفتگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود الکسی رزنیکوف، حمایت تسلیحاتی از کی یف را مورد تأیید قرار داد.
گفتنی است، روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
Пожар на складе боеприпасов в городе Балаклея Харьковской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
وزارت دفاع روسیه: کی یف در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز با یک راکتور هسته ای در خارکوف است

به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست. صبح روز دوشنبه بیش از ۱.۱ هزار شی مورد اصابت قرار گرفت: فرودگاه ها، پست های فرماندهی، ایستگاه های رادار و غیره. قلمرو اطراف نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپروژیه (در حال فعالیت) تحت کنترل در آمد. هشت سال بعد، کانال کریمه شمالی رفع انسداد شد و کار برای بازگرداندن آب به کریمه در حال انجام است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала