گفت و گوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره برجام

© Sputnik / Mikhail Dzhaparidze / Pool /  مراجعه به بانک تصاویر گفت و گوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره برجام
گفت و گوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
اشتراک
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه با همتای ایرانی خود در خصوص اوضاع در اوکراین، سوریه و معاهده هسته ای گفت و گو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاووف وزیر خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با همتای ایرانی خود حسین امیرعبداللهیان اوضاع در اوکراین و معاهده هسته ای را بررسی کرد.
در اطلاعیه وزارت خارجه روسیه آمده است: " تبادل نظرات در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی از جمله حل و فصل سوریه و اوضاع در اوکراین صورت گرفت."
خاطر نشان می شود که توجه اصلی به از سرگیری برجام و مذاکرات وین اختصاص داشت. در پیام وزارت خارجه روسیه ذکر شده است: " تاکید شد که احیای برجام باید تضمین کند که همه شرکت کنندگان در آن از حقوق برابر در زمینه توسعه بی مانند همکاری ها در همه زمینه ها بدون هیچ تبعیضی برخوردار هستند."
گفتنی است، روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست. صبح روز دوشنبه بیش از ۱.۱ هزار شی مورد اصابت قرار گرفت: فرودگاه ها، پست های فرماندهی، ایستگاه های رادار و غیره. قلمرو اطراف نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپروژیه (در حال فعالیت) تحت کنترل در آمد. در این میان هشت سال بعد، کانال کریمه شمالی رفع انسداد شد و کار برای بازگرداندن آب به کریمه در حال انجام است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала