کنگره آمریکا با ممنوعیت عرضه انرژی از روسیه موافقت کرد

© Fotolia / Alexkichکنگره آمریکا با ممنوعیت عرضه انرژی از روسیه موافقت کرد
کنگره آمریکا با ممنوعیت عرضه انرژی از روسیه موافقت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
اشتراک
کنگره ایالات متحده با روشی برای ممنوعیت عرضه انرژی از روسیه به ایالات متحده موافقت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روسای کمیته های مربوطه مجلس نمایندگان و سنای کنگره آمریکا بر روی روشی برای ممنوعیت عرضه انرژی از روسیه و همچنین توقف روابط تجاری عادی با مسکو و مینسک به توافق رسیدند.
در این بیانیه آمده است: ما در مورد گام‌ های قانونی بیشتر در خصوص ممنوعیت واردات انرژی از روسیه و تعلیق روابط تجاری عادی با روسیه و بلاروس به توافق رسیده‌ایم.
پیش از این گزارش شده بود که کنگره آمریکا در نظر دارد امکان ارائه لایحه ای را برای بررسی، که به ویژه ممنوعیت عرضه نفت به ایالات متحده از روسیه و همچنین آغاز خروج روسیه از سازمان تجارت جهانی را اعمال می کند، بررسی کند.
موشک‌ های مافوق صوت آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
آمریکا تاکنون هزاران موشک ضد هوایی و ضد تانک به اوکراین ارسال کرده است
نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این لایحه "لایحه ای سخت است که روسیه را از اقتصاد جهانی منزوی می کند." این شامل اعمال ممنوعیت واردات نفت و انرژی آمریکا از روسیه، لغو "روابط تجاری عادی" با روسیه و بلاروس و برداشتن اولین قدم برای لغو دسترسی روسیه به سازمان تجارت جهانی است. افزایش تعرفه بر واردات روسیه نیز امکان پذیر است.
با توجه به این گزارش ها، قیمت نفت برنت به بالاترین سطح خود از سال۲۰۰۸ تاکنون رسید و به ۱۳۹ دلار در هر بشکه رسید. به گفته دو منبع بلومبرگ، واشنگتن می تواند بدون مشارکت متحدان اروپایی به تحریم اقدام کند. در همان زمان، جان کری، نماینده ویژه ایالات متحده در امور تغییرات آب و هوایی اذعان کرد که تحریم های اعمال شده علیه روسیه به دلیل وضعیت پیرامون اوکراین "بهای خود" را خواهد داشت. در همان زمان، سونیا ساویج وزیر انرژی آلبرتا در کانادا و جیسون کنی نخست وزیر منطقه آلبرتا، به دلیل اوضاع پیرامون اوکراین، پیشنهاد دادند که نفت کانادا به جای روسیه به ایالات متحده عرضه شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала