ژنرال آمریکایی از مرکز ارسال سلاح به اوکراین بازدید کرد

CC0 / Pixabay / گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
اشتراک
ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد های نیروهای مسلح ایالات متحده، از یک فرودگاه مخفی در مرز با اوکراین بازدید کرد که مرکز تامین تسلیحات به این کشور شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "سی ان ان" با اشاره به گفته یک نماینده عالی رتبه وزارت دفاع خاطرنشان می شود که میلی شخصاً تحویل سلاح ها را مشاهده می کرد. ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد ارتش ایالات متحده، از یک فرودگاه مخفی در مرز با اوکراین بازدید کرد که مرکز تامین تسلیحات به این کشور شد.
در فرودگاه، ژنرال با نظامیان دیدار کرد و با روند تحویل سلاح آشنا شد. سخنگوی پنتاگون گفت که ارتش روسیه تلاشی برای متوقف کردن انتقال تسلیحات به انجام نرسانده است، اما اکنون این نگرانی در ایالات متحده وجود دارد که این کانال ممکن است "با ادامه تهاجم" مورد هدف قرار بگیرد.
فرماندهی اروپایی ایالات متحده (EUCOM) مسئول اصلی این عملیات است و از ابزار ارتباطی خود با متحدان و شرکا برای "هماهنگی بلادرنگ" استفاده می کند.
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
آمادگی آمریکا برای کمک نظامی به اوکراین
گفته می شود که 14 کشور به کی یف کمک ارسال کرده اند و بخش "قاطع" آن از ایالات متحده به مبلغ 240 میلیون از 350 میلیون تاکنون به اوکراین تحویل داده شده است.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست. صبح روز دوشنبه بیش از ۱.۱هزار شی مورد اصابت قرار گرفت: فرودگاه ها، پست های فرماندهی، ایستگاه های رادار و غیره. قلمرو اطراف نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپروژیه (در حال فعالیت) تحت کنترل در آمد. هشت سال بعد، کانال کریمه شمالی رفع انسداد شد و کار برای بازگرداندن آب به کریمه در حال انجام است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала