چرا می خواهند روسیه را از اینترپل اخراج کنند؟

© Photo / Roslan Rahman اینترپل
 اینترپل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2022
اشتراک
پریتی پاتل از اینترپل خواست تا دسترسی و عضویت روسیه در این سازمان را به حالت تعلیق درآورد.
به گزارش اسپوتنیک، پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس از سازمان پلیس بین الملل موسوم به اینترپل خواست تا دسترسی و عضویت روسیه در این سازمان را به حالت تعلیق درآورد و مسکو را در شرایط فعلی اخراج کند.
وزیر کشور انگلیس این درخواست را در نامه‌ای از اینترپل مطرح کرده و تاکید کرده مسکو نباید به اطلاعات اینترپل دسترسی داشته باشد.
وزیر کشور انگلیس در این ارتباط اعلام کرد: "من به دبیرکل اینترپل نامه نوشتم و از اینترپل و کمیته اجرایی آن خواستم تا در مورد تعلیق فوری دسترسی روسیه به اینترپل تصمیم بگیرند".
واکنش سفارت روسیه به لندن: لفاظی های احمقانه را متوقف کنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
واکنش سفارت روسیه به لندن: لفاظی های احمقانه را متوقف کنید
شایان ذکر است که عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
گفتنی است، در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کیف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
دیرتر، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند. زیرساخت های نظامی با سلاح های بسیار دقیق از کار می افتند. به گفته این وزارت دفاع روسیه، جمعیت غیرنظامی در خطر نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала