وزارت دفاع روسیه: سلاح های بیولوژیکی در اوکراین در حال توسعه است

© AP Photo / Sergei Chuzavkovسربازان اوکراینی؛ تصویر خبر آرشیوی است
سربازان اوکراینی؛ تصویر خبر آرشیوی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت دفاع روسیه، تاکید کرد: اسناد دریافتی تأیید می‌کند که توسعه اجزای سلاح‌های بیولوژیکی در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین، در مجاورت خاک روسیه انجام شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه، به خبرنگاران گفت: اسناد دریافتی طرف روس از کارکنان آزمایشگاه‌ های بیولوژیکی اوکراین تأیید می‌کند که اجزای سلاح‌ های بیولوژیکی در اوکراین در نزدیکی خاک روسیه توسعه می‌یابند.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی کردن و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شد، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала