زمان واریز سود سهام عدالت اعلام شد

CC BY 4.0 / IRNA / پول
پول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
اشتراک
وزیر اقتصاد و دارایی ایران: سود سهام عدالت براساس اولویت‌های تعیین شده پرداخت می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری آنلاین، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی ایران اظهار داشت: سود سهام عدالت دارندگان این سهام از 21 اسفند براساس اولویت‌های تعیین شده پرداخت خواهد شد تا مشکل مردم در این بخش حل شود.
وی افزود: البته نارضایتی هایی نیز در خصوص درج اطلاعات و سود سهام عدالت وجود داشت که امیدوارم با واریز سود مشکلات مردم در این حوزه رفع شود.
قرار بود از هفته سوم اسفند ماه سود سهام عدالت سال 99 به مشمولان سهام عدالت پرداخت شود. اما واریز این سود، مشروط به این بود که شرکت‌ها، سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده‌‌گذاری مرکزی واریز کنند که هنوز واریز نکرده‌اند. همین مساله سبب شده بود که زمان دقیق پرداخت سود سهام عدالت مشخص نباشد. اما حالا وزیر اقتصاد خبر داده که واریز سود سهام عدالت سال 99 باید از 21 اسفند ماه آغاز شود. اما آنگونه که خبرگزاری ها در ایران اعلام کرده اند هنوز سود سهام هفت شرکت واریز نشده است.
به همین دلیل گویا قرار است پرداخت سود سهام عدالت از 21 اسفند ماه شروع شود و هر میزان سود که به حساب شرکت سپرده‌‌گذاری مرکزی پرداخت شده، به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شود و مابقی آن هم به مرور زمان به حساب مشمولان واریز شود. بر این اساس می‌توان گفت مشمولان سهام عدالت می‌توانند از 21 اسفند ماه منتظر دریافت سود سهام خود باشند، اما نه به طور کامل! واریز چند مرحله‌ای سود سهام عدالت برای سهامداران، موضوع تازه‌ای نیست. سال گذشته هم سود سهام عدالت سال 98 در چند مرحله واریز شد و حتی بخشی از این سود، نقدی واریز شد و بخش دیگری از آن به صورت غیرنقدی و در قالب سهام به مردم واگذار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала