اوکراین: کنترل مدیریت نیروگاه ‌اتمی زاپروژیا توسط نیروهای مسلح روسیه انجام می شود

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر اوکراین: کنترل مدیریت نیروگاه ‌اتمی زاپروژیا توسط نیروهای مسلح روسیه انجام می شود
اوکراین: کنترل مدیریت نیروگاه ‌اتمی زاپروژیا توسط نیروهای مسلح روسیه انجام می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
اشتراک
رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: اوکراین به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که مدیریت نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در حال حاضر تابع دستور فرمانده نیروهای روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، اوکراین امروز به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داد که در حالی که پرسنل تمام وقت به عملیات نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا به کار خود ادامه می‌دهند، مدیریت نیروگاه اکنون تحت دستور فرمانده نیروهای روسی است که کنترل سایت را به دست گرفته است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: اوکراین همچنین گزارش داد که هرگونه اقدام مدیریتی در این نیروگاه، از جمله اقدامات مربوط به عملیات فنی شش واحد راکتور، نیاز به تأیید قبلی فرمانده روسیه دارد.
پیش از این، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت که درباره نیروگاه زاپروژیا با روسیه در سطح دیپاماتیک و فنی در تماس است.
سربازان اوکراینی؛ تصویر خبر آرشیوی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
وزارت دفاع روسیه: سلاح های بیولوژیکی در اوکراین در حال توسعه است

رافائل گروسی گفت: " البته (در مورد نیروگاه زاپروژیا) تماس هایی در سطح دیپلماتیک و فنی با روسیه داریم."

وی افزود که همچنین با طرف اوکراینی نیز در تماس کامل است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به روسیه و اوکراین نیز اعلام کرد که آماده است که برای تامین امنیت هسته ای در اسرع وقت به چرنوبیل سفر کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала