نابودی بیش از ۲۲۰۰ زیر ساخت نظامی اوکراین طی عملیات ویژه روسیه

© Sputnik / Press-service of the Ministry of Defence of the Russian Federationایگو کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه
ایگو کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
اشتراک
نیروهای مسلح روسیه از آغاز عملیات ویژه بیش از ۲۲۰۰ زیر ساخت نظامی اوکراین را نابود کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، ایگو کوناشنکوف نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه در این خصوص اطلاع داد.
این ژنرال گفت: در کل دوره عملیات ۲۲۰۳ زیرساخت نظامی اوکراین هدف قرار گرفته است. در بین آنها ۷۶ پست کنترل و گره ارتباطی نیروهای مسلح اوکراین، ۱۱۱ مجموعه موشکی ضدهوایی اس ۳۰۰، بوک ام ۱، اسا و همچنین ۷۱ ایستگاه رادیویی بوده اند."
به گفته ی این ژنرال روس همچنین ۶۹ هواپیما روی زمین، ۲۴ هواپیما در هوا، ۷۷۸ تانک و سایر ماشین های زرهی نظامی، ۷۷ سیستم واکنشی آتشبار، ۲۷۹ اسلحه توپخانه ای و خمپاره انداز، ۵۵۳ واحد فناوری خودرویی نظامی ویژه و همچنین ۶۲ پهپاد نابود شده اند.
گفتنی است، در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کیف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
دیرتر، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند. زیرساخت های نظامی با سلاح های بسیار دقیق از کار می افتند. به گفته این وزارت دفاع روسیه، جمعیت غیرنظامی در خطر نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала