امتناع طرف اوکراینی از ضمانت وضعیت آرام در ماریوپل

© Sputnik / Sergey Averinادوارد باروسین نماینده پلیس ملی جمهوری خلق دونتسک
ادوارد باروسین نماینده پلیس ملی جمهوری خلق دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
اشتراک
طرف اوکراینی از ضمانت کردن رژیم سکوت در ماریوپل و والنواخ امتناع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ادوارد باروسین نماینده پلیس ملی جمهوری خلق دونتسک گفت: طرف اوکراینی از ضمانت رژیم سکوت در ماریوپل و ولنواخ امتناع کرد.
مقامات اوکراینی ماریوپل اطلاع دادند که تخلیه از این منطقه یک شبانه روز بعد از مدت زمانی که با روسیه در خصوص آن توافق کرده اند انجام می شود. تخلیه از ماریوپل از سه محل با اتوبوس خواهد بود همچنین می تواند با وسیله حمل و نقل از شهر خارج شد.
باروسین گفت: " نه، طرف اوکراینی از ضمانت رژیم سکوت امتناع کرده است."
گفتنی است، در ۲۱ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال ۲۰۱۴ استقلال خود را از کیف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌ های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
دیرتر، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند. زیرساخت های نظامی با سلاح های بسیار دقیق از کار می افتند. به گفته این وزارت دفاع روسیه، جمعیت غیرنظامی در خطر نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала