از سرگیری صادرات فلفل دلمه ای به روسیه

© Sputnik / MAXIM BLINOV /  مراجعه به بانک تصاویر از سرگیری صادرات فلفل دلمه ای به روسیه
از سرگیری صادرات فلفل دلمه ای به روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
اشتراک
رئیس سازمان حفظ نباتات ایران با اشاره به از سرگیری صادرات فلفل دلمه ای به روسیه از دیروز گفت: تجار می توانند نسبت به ثبت سفارش و فروش محصولات خود اقدام کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، صادرات فلفل دلمه‌ ای به روسیه که در آذر ماه ممنوع شد و سر و صدای زیادی نیز به پا کرد از دیروز از سر گرفته شده است. بنابر اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی این ممنوعیت ربطی به باقی مانده سموم نداشته و سموم مورد استفاده در تولید این محصولات در کشور روسیه ثبت نشده بود.
در همین راستا شاهپور علایی مقدم، رئیس حفظ نباتات در مورد ماجرای فلفل دلمه‌ های عودت شده از روسیه گفته بود: روسیه نامه‌ ای فرستاد که ۴ سم آفت و علف‌ کشی که در کشور ما بین باغداران و کشاورزان استفاده می‌ شود در آنجا ثبت نشده است و این دلیل برگشت خوردن فلفل‌ های صادراتی بوده و هیچگونه باقیمانده سمی وجود نداشته است.
کاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
سفیر ایران در روسیه: صادرات فلفل به روسیه آزاد شد
در همین راستا شاهپور علایی مقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات ایران گفت که از دیروز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ صادرات فلفل دلمه به روسیه از سر گرفته شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر کسانی که در روسیه بازار و قراردادی در این زمینه دارند می‌ توانند نسبت به ثبت سفارش و فروش محصولات خود اقدام کنند.
علایی مقدم تصریح کرد که صادرکنندگان برای صادرات ۵ محصول بادمجان، فلفل دلمه‌ای، سیب درختی، گوجه فرنگی و خیار به روسیه باید از آزمایشگاه‌ های مرجع سازمان غذا و دارو برگه آنالیز دریافت کنند و بدون این برگه امکان صادرات برای آنان وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала