دور سوم مذاکرات روسیه با اوکراین در روزهای آینده

© Sputnik / Ministry of Foreign Affairs of the Republic of Belarus /  مراجعه به بانک تصاویر پیش از آغاز مذاکرات روسیه و اوکراین در منطقه گومل
پیش از آغاز مذاکرات روسیه و اوکراین در منطقه گومل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
اشتراک
اسلوتسکی: دور سوم مذاکرات با اوکراین ممکن است در 7 مارس برگزار شود.
به گزارش اسپوتنیک، لئونید اسلوتسکی، یکی از اعضای هیئت روسی و رئیس کمیته امور بین الملل دومای کشوری روسیه اظهار داشت که دور بعدی مذاکرات بین روسیه و اوکراین ممکن است روز 7 مارس برگزار شود.
وی در برنامه " Soloviev LIVE" گفت: "دور سوم مذاکرات واقعا می تواند در روزهای آینده احتمالا روز 7 مارس (دوشنبه)، برگزار خواهد شد.
دیوید آراخامیا، رئیس فراکسیون حاکم "خادم خلق" در پارلمان اوکراین، به عنوان یکی از اعضای هیئت کی یف، پیشتر اعلام کرد، این نشست در مرز لهستان و بلاروس برگزار خواهد شد.
اسلوتسکی همچنین خواستار آن شد که از نتیجه گیری عجولانه در مورد گزارش های رسانه های اوکراین در مورد مرگ یکی از مذاکره کنندگان اوکراینی به نام دنیس کریف خودداری شود. به گفته وی، این اطلاعات ممکن است غیر قابل اعتماد باشد.
لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
غربی‌ها به روسیه دروغ گفتند
نماینده پارلمان اوکراین از قتل یکی از اعضای هیئت اوکراین در مذاکرات با روسیه توسط سرویس امنیتی اوکراین خبر داده بود.
گفتنی است، یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین اعلام کرد که خبر کشته شدن "کریف"، عضو هیئت مذاکره کننده اوکراین در دور اول با روسیه، حین دستگیری توسط سرویس امنیتی اوکراین به صورت رسمی تایید نشده است.
گفته شده که دنیس کریف، یکی از اعضای اولین هیئت مذاکره کننده اوکراین در گومل، حین دستگیری توسط سرویس امنیتی اوکراین کشته شده است. او مظنون به خیانت بوده است.
نشریه اوکراینی "Obozrevatel" نیز گزارش داد که دنیس کریف، مذاکره کننده اوکراین در اولین نشست گومل، ظاهراً در حین بازداشت توسط سرویس امنیتی اوکراین کشته شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: "شرایط نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس از روسیه در خواست کمک کردند. رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه تمام مسئولیت این خونریزی‌ها بر عهده دولت حاکم بر اوکراین خواهد بود، از ارتش اوکراین خواست تا دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراینی را اجرا نکنند، سلاح‌ها را زمین بگذارند وبه خانه های خود بروند".
قصد دولت ترامپ برای اعمال تحریم های جدید علیه وزارت دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
اوکراین تمایلی برای تأثیرگذاری بر ملی گرایان ندارد

وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نمی دهند. در ادامه اشاره کرده که زیرساخت‌های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی، هوانوردی نیروهای مسلح اوکراین با سلاح‌های با دقت بالا از کار افتاده‌اند. این وزارتخانه تصریح کرد که هیچ چیز غیرنظامیان را تهدید نمی کند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه را ایفا می کند. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала