نشریه آمریکایی رای گیری علیه روسیه در سازمان ملل را علامت نگران کننده ای برای آمریکا خواند

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی
آمادگی آمریکا برای پرداخت بخشی از حق عضویت خود به سازمان بهداشت جهانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2022
اشتراک
ائتلاف جهانی ضد روسیه در سازمان ملل که توسط ایالات متحده ایجاد شده ، با مشکلات جدی مواجه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این نظر توسط کارشناس مسائل بین المللی، تد کارپنتر در مقاله ای برای نشریه نشنال اینترست (The National Interest) بیان شده است.
این تحلیلگر رای گیری روز چهارشنبه گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره قطعنامه ای را مورد تفسیر قرار داده که در آن از روسیه خواسته شده عملیات ویژه خود در اوکراین را متوقف و نیروهای خود را خارج کند. در عین حال، این متن حاوی هیچگونه فراخوان مستقیم با مقامات کی یف نیست و هیچگونه اشاره مشخص به وضعیت جمعیت دونباس و تجاوز به جمهوری های مردمی دونباس و لوهانسک نمی کند. همچنین هیچ اشاره ای به کودتای غیرقانونی در اوکراین در سال 2014 نشده است.
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2022
نماینده پارلمان اوکراین: زلنسکی در سفارت آمریکا در لهستان مخفی شده است
141 کشور به این قطعنامه رای مثبت و پنج کشور رای مخالف دادند. با این حال، کارپنتر توجه را به تعداد زیاد آرای ممتنع جلب می کند.
این تحلیلگر می نویسد: "از آنجایی که ایالات متحده برای ایجاد یک ائتلاف قدرتمند علیه مسکو اهمیت زیادی قائل است، دیگر کشورها برای خودداری از پیوستن به آن به مقداری شهامت نیاز دارند. با این حال، 35 کشور از کمک به ایالات متحده خودداری کرده و رای ممتنع دادند."
برای واشنگتن ، این واقعیت که کشورهای کلیدی جنوب و شرق آسیا، به ویژه هند و چین از رای موافق دادن به قطعنامه خودداری کردند، نیز نشانه نگران کننده ای بود.
کارپنتر گفت: "اکنون، با توجه به روابط رو به رشد بین مسکو و پکن، برای رهبران ایالات متحده غیرواقع بینانه است که انتظار داشته باشند چین از هرگونه اقدام تنبیهی واقعی علیه روسیه حمایت کند".
تحلیلگر آمریکایی در پایان می نویسد: سیاست آشکارا خصمانه واشنگتن روسیه و چین را به سمت یک شراکت استراتژیک نزدیک سوق داده است. نویسنده نتیجه می گیرد که پکن حتی می تواند به مسکو کمک کند تا تأثیر تحریم های اعمال شده توسط ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده را کاهش دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала