گزارش و تحلیل

پرواز چارتر برای انتقال ایرانیان مقیم اوکراین

© Sputnik / Arina Topolevaсамолет иран
самолет иран  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2022
اشتراک
مدتی است درگیری میان فدراسیون روسیه و کشور اوکراین به مرحله ی نظامی رسیده و بسیاری از مردم اوکراین این کشور را به مقصد کشورهای همسایه ترک کردند، در این بین بیش از ۵ هزار ایرانی که ساکن اوکراین هستند نیز وجود دارند که بر اساس گزارش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اکثرا به کشورهای همجوار اوکراین منتقل شدند.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران در اطلاعیه شماره ۹ سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست آمده:
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست اطلاع هموطنان مهم اروپایی می‌رساند که بر اساس تمهیدات فراهم شده پرواز چارتر رومانی_تهران در تاریخ یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ (ششم مارس ۲۰۲۲) ساعت ۲:۳۰ صبح از فرودگاه بخارست برقرار است.
در این اطلاعیه آمده برای رزرو نام، نام خانوادگی و شماره گذرنامه هر یک از مسافران باید به شماره ۰۰۴۰۷۶۱۱۲۱۸۰۱ واتس اپ یا پیامکSMS) ) شود.
همچنین در ادامه این اطلاعیه ذکر شده افرادی که در هتل اینترکانتیننتال مستقر هستند وسیله ایاب و ذهاب برای آنها در ساعت ۱۹:۰۰ روز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ (۵ مارس ۲۰۲۰) جهت عزیمت به فرودگاه اتوپن در همان محل تعبیه شده است.
 وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
وزارت خارجه ایران: هموطنان باقی مانده در اوکراین به سرعت این کشور را ترک کنند
برای باقی افراد وسیله ایاب و ذهاب در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست به آدرس Lascar catargiu,nr.39 در ساعت ۱۹:۰۰ روز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ (۵ مارس ۲۰۲۲) برای عزیمت به فرودگاه اتوپن حاضر می باشد.
گفتنی است اتوبوس ها راس ساعت ۱۹:۰۰ به مقصد فرودگاه حرکت خواهند کرد مسئولیت هرگونه تاخیر با افراد خواهد بود.
لازم به ذکر است در حال حاضر این تنها پرواز چارتر از مقصد رومانی به تهران می باشد.
همچنین امروز با توجه به خروج اکثر اتباع ایرانی از شهر های اوکراین و به منظور بررسی و رفع مشکلات آنان در نقاط خروج از این کشور، منوچهر مرادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین امروز از نقطه مرزی ماگیلوف پادولسکی در جنوب غربی اوکراین در جوار مرز مولداوی بازدید و در گفتگو با جمعی از هموطنان ایرانی، وضعیت خروج آنان را مورد بررسی قرار داد.
وی همچنین در ملاقات با برخی مسئولین محلی، ضمن قدردانی از نظم و روانی ترافیک حاکم بر مسیر، خواستار مساعدت و تسهیل هرچه بیشتر تردد اتباع ایرانی از این نقطه مرزی شد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
گزارش و تحلیل
اعلام آمادگی ایران برای کمک به آسیب دیدگان در بحران اوکراین
روز گذشته نیز سایمون کاونی وزیر امور خارجه ایرلند با دکتر اميرعبداللهيان درباره مناسبات دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین و مذاکرات وین تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.
دکتر امیر عبداللهیان در بخشی از این گفتگو اظهار داشت : جنگ راه حل بحران اوکراین و هیچ بحران دیگری نیست . البته از ریشه بحران و اقدامات ناتو برای گسترش نظامی گری در منطقه به هیچ وجه نباید غافل بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала