کره جنوبی از اجرای تحریم های آمریکا علیه روسیه معاف شد

© Sputnik / Maria Plotnikova /  مراجعه به بانک تصاویر سئول
سئول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2022
اشتراک
وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد، این کشور در مقابل دادن وعده کنترل صادرات خود، به معافیت از تحریم های آمریکا علیه روسیه دست یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این اعلام شده بود که کره جنوبی در تلاش است تا تولیدکنندگان خود را از پیروی از قاعده به اصطلاح کالای مستقیم خارجی (FDPR) مستثنی کند که بر اساس آن شرکت‌های کشورهای ثالث که کالاهایی را در خارج از آمریکا با استفاده از فناوری آمریکایی تولید می‌کنند باید قبل از ارسال این کالاها به روسیه از دولت ایالات متحده مجوز دریافت کنند. این قاعده 57 قلم در هفت گروه از کلاها شامل نیمه هادی ها، رایانه ها، لیزرها، ارتباطات و غیره را پوشش می دهد.
 اس 400 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
در آمریکا تحریم ها را راهی برای محروم کردن روسیه از سهم خود در بازار جهانی تسلیحات نامیدند
یئو هان گو وزیر بازرگانی کره جنوبی یک سری رایزنی با مقامات آمریکایی انجام داد. واشنگتن تلاش‌های کره جنوبی را در زمینه تحریم‌ها علیه روسیه ارزیابی کرد و به این نتیجه رسید که با اقدامات مربوطه جامعه بین‌المللی مطابقت دارد و بنابراین این کشور می تواند از اجرای قاعده FDPR استثناء دریافت کند.
دولت کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد طرف آمریکایی تأیید کرده است که طی چند روز کره جنوبی را در فهرست کشورهای مستثنی شده از قانون FDPR قرار خواهد داد.
وزارت بازرگانی کره جنوبی معتقد است که چنین اقدامی باعث کاهش "ابهام " برای شرکت‌های کره جنوبی می‌شود که حالا باید مجوز صادرات کالاهای تحریم شده را بدون کنترل ایالات متحده دریافت کنند.
سئول تاکنون تنها به طور دقیق فقط از اعمال کنترل های صادراتی بر روی مواد استراتژیک خبر داده در حالی که در مورد اقلام کالاهایی که تحت پوشش قاعده FDPR قرار می گیرند، پس از رایزنی های تکمیلی تصمیم گیری خواهد شد.
وزارت بازرگانی ایالات متحده همچنین به طرف کره جنوبی اعلام کرد که اگرچه گوشی های هوشمند ساخت کره جنوبی، اتومبیل های مونتاژ شده، ماشین های لباسشویی و سایر "کالاهای مصرفی" تحت قانون FDPR قرار می گیرند، اما اگر برای رفع نیازهای نظامی روسیه صادر نشده باشند، از مقررات جدید استثنا خواهند بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала