صدراعظم آلمان توقف واردات گاز از روسیه را اعلام کرد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2022
اشتراک
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان از آغاز خرید گاز در آلمان با دور زدن روسیه خبر داد.
صدراعظم آلمان توقف واردات گاز از روسیه را اعلام کرد
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان از آغاز خرید گاز در آلمان با دور زدن روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، صدراعظم آلمان، مصاحبه ای طولانی با شبکه تلویزیونی ZDF انجام داد که در آن به وضعیت اوکراین، روابط روسیه و غرب پرداخت و اظهار داشت که آلمان شروع به امتناع از واردات گاز روسیه کرده است.
شولتز ضمناً تاکید کرد که آلمان همچنان سوخت، نفت و زغال سنگ روسیه را دریافت می کند. این کشور قصد دارد تا سال 2035 تمام نیازهای برق را با کمک منابع تجدیدپذیر تامین کند.
رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان تصمیم خود را مبنی بر کنار گذاشتن گاز و زغال سنگ از روسیه در 24 فوریه اعلام کرد. او این تصمیم را با این واقعیت توضیح داد که آلمان نمی تواند تا این حد به کشوری "که دیگر به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد" وابسته باشد.
رکورد تاریخی جدید قیمت گاز در اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
رکورد تاریخی جدید قیمت گاز در اروپا
بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا نیز از امتناعاز خرید نفت و گاز روسیه خبر داده است.
علاوه بر این، شولتز در مورد تعلیق صدور گواهینامه برای خط لوله گاز نورد استریم 2 اظهار نظر کرد. وی تصمیم مربوطه را به موقع خواند. به گفته صدراعظم آلمان ، این پروژه برای مدت طولانی دنبال شد، زیرا چند دولت آلمان از اجرای آن حمایت کرده بودند.
قیمت گاز در اروپا در معاملات ۲۴ فوریه بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. این اتفاق پس از اعلام تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر آغاز عملیات نظامی ویژه در دونباس رخ داد که اهداف آن "غیرملیتاریزه کردن" و "نازی زدایی" در اوکراین است.
24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای دفاع از جمهوری های دونباس که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته بود، آغاز کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی است.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که این عملیات تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را با تسلیحات با دقت بالا هدف قرار می دهد.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
علاوه بر این، غرب کمپین سانسوری را علیه رسانه‌ های خارجی زبان روسی به دلیل درگیری در اوکراین به راه انداخته است، وب‌ سایت‌ها و برنامه‌ ها را مسدود کرده و دسترسی به اسپوتنیک و آرتی را در یوتیوب، فیس‌بوک، توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مسدود یا محدود کرده است.
ایالات متحده و متحدانش همچنین قول داده اند که کمک های نظامی و ارسال سلاح های مرگبار به اوکراین را افزایش دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала