خطر جدید سیگارهای الکترونیکی

© Fotolia / Nitoسبگار الکترونیکی
سبگار الکترونیکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
اشتراک
. دانشمندان دریافتند که سیگار الکترونیکی در ایجاد دیابت نوع 2 نقش دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از " American Journal of Preventive Medicine"، کارشناسان دانشکده پزشکی جان هاپکینز در ایالات متحده اثرات مضر جدید سیگارهای الکترونیکی را تشریح کردند. دانشمندان دریافتند که سیگار الکترونیکی در ایجاد دیابت نوع 2 نقش دارد.
به طور متوسط، سیگاری های ویپ 1.54 برابر بیشتر از افراد غیر ویپ در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 بودند. علاوه بر این، مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی کاهش سلامت جسمی و روانی را تجربه کردند.
محققان می‌گویند که این اثرات مشابه اثرات ناشی از کشیدن سیگار سنتی است و در صورت استفاده طولانی مدت، می‌تواند منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی شود.
سیگار برقی یا سیگار الکترونیکی یا ویپ وسیله‌ای است الکترونیکی که استعمال دخانیات را شبیه‌سازی می‌کند.
ایران به ترکمنستان سیگار صادر می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2022
ایران به ترکمنستان سیگار صادر می کند
این کار توسط تولید بخارات خاصی که بو، طعم، مزه و احساس کشیدن سیگار واقعی را به مصرف‌کننده بدهد اما زیانهای سیگار واقعی را نداشته یا این زیانها به حداقل برسد در این گونه سیگارها انجام می‌شود. در مورد مضرات احتمالی استفاده از سیگارهای الکترونیکی نمی‌توان با اطمینان نظر داد.
اگرچه این دستگاه‌ها احتمالاً در مقایسه با سیگارهای معمولی سالمتر هستند، تأثیرات بلند مدت استفاده از آن‌ها بر روی بدن انسان مضر است. شواهد اولیه نشان می‌دهد استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند به ترک سیگار کمک کند، هرچند بهتر بودن کارایی این دستگاه‌ها در مقایسه با سایر روش‌های ترک سیگار هنوز به اثبات نرسیده‌است.
فواید این دستگاه‌ها در کاهش معضلات ناشی از مصرف دخانیات هنوز روشن نیست، اما ممکن است در کاهش مرگ و میر و بیماری‌های ناشی از مصرف دخانیات مؤثر باشند. این ماده بسیار مضر است. آزمایش‌های انجام گرفته تاکنون هیچ عوارض خطرناکی برای استفاده‌کنندگان نشان نداده‌اند. عوارض خفیفتری که تاکنون ثبت شده شامل التهاب و حس ناخوشایند در گلو و دهان، سرفه، سرگیجه و تهوع می‌باشد. افراد غیر سیگاری در صورت استفاده از این دستگاه‌ها در معرض اعتیاد به نیکوتین قرار می‌گیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала