توافق برای انتقال واکسن کرونای ایرانی به کشورهای نیازمند

CC BY 4.0 / COURTESY Iranian Red Crescent / علی اصغر پیوندی
علی اصغر پیوندی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
اشتراک
در دیدار مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی و رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران، دو طرف بر انتقال واکسن کرونای ایرانی به کشورهای درخواست‌کننده توافق کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران با احمد سلیم المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در حاشیه اجلاس رهبران جمعیت‌های ملی منطقه منا در شهر قاهره مصر دیدار و گفت‌وگو کردند.
کولیوند در این دیدار بیان داشت: هلال‌احمر آمادگی دارد با هماهنگی دولت و وزارت بهداشت، واکسن ساخت ایران را در اختیار کشورهایی که به این واکسن نیاز دارند، قرار دهد.
واکسن ایرانی تائیدیه سازمان جهانی بهداشت را دریافت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
واکسن ایرانی تائیدیه سازمان جهانی بهداشت را دریافت کرد
رئیس هلال‌احمر ایران افزود: در پیک پنجم کرونا در ابران که موج همه‌گیری شدیدتر بود، بخشی از تمرکز جمعیت هلال‌احمر بر شناسایی و بیماریابی و همچنین قرنطینه و کنترل مرزهای ورودی به کشور بوده است. بیماران نیازمندی که از بیمارستان مرخص می‌شدند نیز وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود همچون کپسول اکسیژن را از بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر دریافت می‌کردند.
مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی نیز در این گفت‌وگو با اشاره به دیداری که از مرکز مانیتورینگ سازمان اورژانس کشور ایران داشته، ابراز امیدواری کرد که این تجارب به کشورهای نیازمند منتقل شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала