گزارش و تحلیل

اعلام آمادگی ایران برای کمک به آسیب دیدگان در بحران اوکراین

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
اشتراک
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشور جمهوری اسلامی ایران و پیتر مائورر رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ در خصوص آخرین وضعیت کمک های انسان دوستانه در مناطق مرزي اوکراین، وضعیت انسانی در یمن و افغانستان و همکاری مشترک هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و صلیب سرخ گفتگو و تبادل نظر كردند.
به گزارش اسپوتنیک، دکتر امیرعبداللهیان در این گفت‌و‌گوی تلفنی ضمن تشکر از تلاش‌های آقای مائورر، بر ضرورت پیگیری راه حل سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین تاکید کرد و افزود: جنگ راه حل نيست و خاطر نشان نمود: جمهوری اسلامی ایران از اولین ساعات بحران تلاش خود را برای حمايت از اتباع ایرانی و رسيدگي به وضعيت آنان در مناطق بحرانی آغاز کرد و با تشکیل کمیته ویژه در وزارت امور خارجه تلاش نمود تا بهبود وضعیت انسانی را تسریع بخشد.
وزیر امور خارجه ایران با بیان آمادگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آسیب دیدگان در این بحران، خواهان همکاری هلال احمر و صلیب سرخ در این راستا شد.
 وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
وزارت خارجه ایران: هموطنان باقی مانده در اوکراین به سرعت این کشور را ترک کنند
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با دشوار توصیف کردن وضعیت انسانی در یمن و افغانستان، بر ضرورت ارسال کمک های انسان دوستانه به این مناطق و کاهش آلام مردم در این کشورها تاکید کرد.
پیتر مائورر رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز ضمن ابراز خرسندی از گفت و گو با وزیر امور خارجه ایران، به رایزنی های خود با مقامات روسی و اوکراینی در زمینه ارسال کمک های بشردوستانه، مبادله سربازان کشته شده و دسترسی به اسرای جنگی اشاره نمود و تاکید کرد وضعیت در اوکراین همچنان دشوار و بحرانی است.
مائورر ضمن استقبال از همکاری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان صلیب سرخ، ارسال کمک های بشر دوستانه به یمن و افغانستان را مورد تاکید قرار داد و از کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان به ویژه میزبانی از مهاجران افغانستانی تشکر و قدردانی کرد.
در پایان توافق شد كه تيم هاي امدادی درمانی هلال احمر جمهوري اسلامی ایران در کنار صلیب سرخ براي كمك به آوارگان در نقاط مرزی اوکراین مستقر شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала