واکنش روسیه به رویکرد متوازن چین در برابر اوضاع اوکراین

© Sputnik / Kirill Kallinikovواکنش روسیه به رویکرد متوازن چین در برابر اوضاع اوکراین
واکنش روسیه به رویکرد متوازن چین در برابر اوضاع اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.03.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه به رویکرد متوازن چین در قبال اوضاع پیرامون اوکراین اشاره کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو به رویکرد متعادل پکن در قبال اوضاع پیرامون اوکراین اشاره می کند. به گفته او، چین قطعاً از آن نوع کشوری نیست که کسی بتواند بگوید کدام طرف در مناقشه را انتخاب کند - پکن بدون تشویق کسی این کار را انجام می دهد.
وی گفت: "ما متذکر می شویم که پکن نیز از موضعی متعادل به مشکل اوکراین برخورد می کند. جمهوری خلق چین بارها خواستار احترام به اصول تقسیم ناپذیری امنیت شده است، بر غیرقابل قبول بودن تضمین امنیت منطقه از طریق گسترش بلوک های نظامی و عقلانیت روسیه تاکید کرده است. زاخارووا در جریان این نشست گفت: نگرانی ها در مورد این مسائل وجود دارد.
همانطور که زاخارووا افزود، چین از گفتن حقیقت در مورد نقش ایالات متحده در بحران اوکراین واهمه ای ندارد. وی تاکید کرد که چین در ارزیابی رویدادهای خاص "به ترفندهای" غرب نمی افتد، مسکو از عدم تعامل پکن قدردانی می کند.
گوا شوکینگ، رئیس کمیته تنظیم مقررات بانکی و بیمه چین، قبلاً خاطرنشان کرد که چین قصد ندارد به تحریم‌های یکجانبه علیه فدراسیون روسیه بپیوندد و به همکاری مالی عادی با همه طرف‌ها ادامه خواهد داد. وزارت خارجه چین اعلام کرد که از مذاکرات روسیه و اوکراین استقبال می کنند و به ایفای نقش سازنده در حل بحران اوکراین ادامه خواهند داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала